کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دانش آموزان تنبل تا چه زمانی می توانند تحصیل کنند

معافیت تحصیلی

شاگرد تنبل ها تا چه زمانی اجازه تحصیل در مدرسه را دارند؟

” دانش آموزان تنبل تا چه زمانی می توانند تحصیل کنند “ : بیشتر دانش آموزانی که در حال تحصیل اند. به سن مشمولیت میرسند. آنها میخواهند، بدانند که تکلیفشان چیست؟ سازمان نظام وظیفه برای این افراد معافیت های تحصیلی را در نظر گرفته است. دانش آموزان مشمول با دریافت معافیت تحصیلی به طور موقت از خدمت سربازی معاف میشوند. معافیت تحصیلی برای افرادی که در رشته های کاردانی و فنی مشغول تحصیل هستند تا سن ۲۲ سالگی است و برای افرادی که در رشته های پیش دانشگاهی مشغول تحصیل اند تا سن ۲۴ سالگی میباشد. در واقع معافیت تحصیلی برای دانش آموزانی است که در مراکز آموزشی عالی کشور درس می خوانند و از اعزام به خدمت سربازی معاف میشوند.

سازمان نظام وظیفه درباره تحصیل دانش آموزان گفته است: افراد مشمولی که شرایط ادامه تحصیل را دارند. میتوانند با ارائه مدارک لازم به پلیس +۱۰ برای گرفتن معافیت تحصیلی اقدام کنند. دانش آموزانی که به سن مشمولیت میرسند پس از ترک تحصیل تا یک سال فرصت دارند نسبت برای سرباز شدن خود را معرفی کنند. همچنین افرادی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت فارغ التحصیل میشوند، پس از آنکه به سن ۱۸ سالگی کامل رسیدن تا ۶ ماه فرصت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن کنند.

افراد مشمول فقط تا سن ۲۰ سالگی فرصت درس خواندن در مدرسه را دارند. اگر برای خدمت سربازی اقدام نکنند غایب به شمار می آیند و حتی اگر رتبه اول کنکور را هم بیاورند نمیتوانند ادامه تحصیل دهند. پس از آنکه در دانشگاه قبول شدن و غیبت داشتند میتوانند با گرفتن معافیت موقت به تحصیل در دانشگاه بپردازند. پس تا زمانی که فرد در حال درس خواندن است؛ میتواند با گرفتن معافیت تحصیلی از رفتن به خدمت سربازی معاف شود. شما عزیزان میتوانید در صورت داشتن هرگونه سوالی در این باره از مشاورین این مرکز کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: اخبار اعزام به خدمت سربازی


سایت های داخلی و خارجی زیادی هستند که می توانند پاسخگوی شما باشند. بسته به این که در چه حوزه ای سوال دارید، می توانید به این سایت ها مراجعه کنید. یکی از سایت های خوب ایرانی که به مسائل مختلفی از زندگی می پردازد سایت آویژه است. شما در این سایت علاوه بر خواندن مطالب مفید در حوزه های مشاوره خانواده، مشاوره روانشناسی و مشاوره تحصیلی می توانید از اخبار و اطلاعات به روز تحصیلی و نظام وظیفه نیز آگاه شوید.

موضوع AAA ممکن است سوال بسیاری از افراد باشد. شما هم قطعاً این سوال برایتان پیش آمده و به دنبال راه حل مناسبی برای آن هستید و شاید خیلی دنبال رفع سوالاتتون هستید. ما سعی داریم در ادامه با استفاده از مطالب علمی و به روز سایت های معتبر پاسخ شما را به این سوال بدهیم. در ادامه به AAA می پردازیم و امیدواریم که بتوانیم پاسخ مناسبی به سوالات شما داشته باشیم. با ما همراه باشید.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

 

برای مشاوره در زمینه دانش آموزان تنبل تا چه زمانی می توانند تحصیل کنند

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.