کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

جزئیات کسری خدمت جبهه پدر

جزئیات کسری

قوانین جدید کسری خدمت جبهه پدر چیست؟

کسری خدمت جبهه یکی از انواع کسری خدمت میباشد . که سازمان وظیفه ی عمومی امکان بهره مندی از آن را برای کمتر کردن طول دوره سربازی فراهم کرده است . وقتی که افراد مذکر به سن مشمولیت یا همان ۱۸ سالگی برسند ، باید برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند . در این زمان است که اغلب مشمولان به فکر اخذ معافیت سربازی و یا کسری خدمت سربازی میباشند . سازمان وظیفه نیز برای افرادی که شرایط خاصی داشته باشند ، امکان اخذ معافیت و یا دریافت کسری را فراهم کرده است . به این منظور راه های مختلفی را پیش روی افراد قرار داده است . به طور مثال امکان اخذ کسری از طریق سابقه فعالیت در بسیج ، کسری خدمت افراد متاهل و دارای فرزند ، کسری خدمت ایثارگری و … وجود دارد .

کسری خدمت جبهه نیز یکی از مواردی است که میتواند به مشمولان بسیار کمک کند .

کسری خدمت سربازی جبهه پدر چیست؟

کسری خدمت جبهه پدر از مهم ترین مواردی است که افراد واجد شرایط میتوانند از آن طریق برای اخذ کسری خدمت سربازی اقدام نمایند . بر اساس این مورد فرزندان رزمندگان ، آزادگان و ایثارگران دوران جنگ تحمیلی به ازای مدت زمان ایثارگری پدر ، کسری خدمت جبهه دریافت میکنند .

لازم به ذکر است که حداکثر کسری که مشمولان میتوانند از این طریق اخذ نمایند ؛ هشت یا نه ماه میباشد .

که آن هم به موارد مختلفی همچون درصد جانبازی ، مدت رزمندگی پدر و … بستگی دارد . نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که افرادی که مدت خدمت جبهه و یا ایثارگری پدرشان سی ماه و یا بیشتر بوده است ، میتوانند معافیت دائم کسب نمایند . اما برای افرادی که مدت حضور در جبهه کمتر از این مدت بوده است کسری خدمت جبهه پدر در نظر گرفته شده است .

کسری خدمت

شرایط کسری خدمت جبهه پدر کدام است؟

شرایط کسری خدمت جبهه از مهم ترین مباحث مربوط به اخذ کسری میباشد و تمام افرادی که قصد دارند برای اخذ کسری خدمت اقدام کنند ، باید از این موارد اطلاع کافی داشته باشند .

اگر بخواهیم برخی از این شرایط را نام ببریم باید به داشتن گواهی حضور پدر در جبهه اشاره کنیم . این گواهی تمام اطلاعات لازم مربوط به مدت حضور پدر در جبهه  و دیگر اطلاعات مورد نیاز را دربرمیگیرد . متقاضیان دریافت این گواهی میتوانند به پایگاه های بسیج مراجعه کنند . یکی دیگر از مهم ترین شرایط کسری خدمت جبهه نداشتن غیبت میباشد . افرادی که مشمول غایب به شمار آیند ، نمیتوانند این نوع کسری را دریافت کنند . گاهی با توجیه غیبت امکان بهره مندی از این کسری وجود دارد . به این ترتیب افراد دارای شرایط کسری خدمت جبهه میتوانند درخواست اخذ کسری خدمت را به سازمان وظیفه ارائه دهند .

  • شرایط کسری خدمت جبهه پدر بر اساس بند د ماده ۸۸ برنامه ی توسعه اینگونه مطرح شده است ک افراد می توانند از کسر خدمت جبهه پدر به میزان مشخص استفاده کنند .

  • شرایط کسری خدمت برای کسانی که سابقه ی ۳۰ ماه حضور در جبهه را داشتند معافیت دائم در نظر گرفته می شد .  هم چنین کسانی که کم تر از این مقدار سابقه ی حضور در جبهه را داشتند به میزان هر ماه جضور در جبهه ی آن فرزندشان می توانست بهه مدت ۹ روز از کسری خدمت جبهه استفاده کند .

  • اما سردار کمالی در سخنرانی جدید تاکید داشتند که تا شهریور ماه سال ۹۸ کسانی که ۲۸ ماه سابقه جبهه دارند نیز می توانند از شرایط کسری خدمت جبهه ای والدین استفاده نکرده و معافیت دائم برای فرزندان خود درخواست کنند . هم چنین در قانون تصویب شده ی جدید میزان کسری خدمت برای جبهه پدر از ۹ روز به ۱۲ روز تغییر کرده است .

کسری خدمت جبهه بعد از قطعنامه

کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه مربوط به آن دسته از مشمولانی است که پدرشان بعد از امضای قطع نامه و اعلام صلح نیز در مناطق عملیاتی و جبهه های جنگ حضور داشته اند . برای این افراد میزان احتساب کسری خدمت برای حضور در جبهه متفاوت میباشد و به محل خدمت نیز بستگی دارد . به طور مثال برای افرادی که در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب خدمت کرده اند ؛ تنها ۸۰ درصد زمان حضورشان ، برای کسری خدمت سربازی جبهه محاسبه میگردد . علاوه براین رزمندگان و کارمندانی که در مناطق شرقی کشور و همچنین مناطق جنوب شرق خدمت کرده اند ؛ ۵۰ درصد از مدت زمان خدمت برای اخذ کسری در نظر گرفته میشود . به این ترتیب این افراد علاوه بر کسری مربوط به مدت زمان حضور در جبهه جنگ میتوانند از کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه نیز بهره مند شوند .

کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه برای فرزندان ایثارگران می باشد .  کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه بر اساس آخرین قوانین اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به صورت زیر می باشد .

  • ۲ ماه کسری خدمت جبهه والدین برای کسانی که ۶ تا ۸ ماه سابقه ی حضور در جبه را دارند .
  • ۳ ماه کسری خدمت  با سابقه ی ۹ تا ۱۱ ماه حضور در جبهه داده می شود .
  • ۴ ماه کسری خدمت  با ۱۲ ماه حضور در جبهه .
  • ۵ ماه کسری خدمت جبهه با سابقه ی ۱۵ ماهه صورت می گیرد .
  • ۶ ماه کسری خدمت جبهه با استفاده از ۱۸ ماه سابقه جبهه .
  • ۷ ماه کسری خدمت  نیازمند ۲۳ ماه جضور در جبهه می باشد .
  • ۸ ماه کسری خدمت جبهه با ۲۴ ماه سابقه خدمت در جبهه میسر است .
  • ۹ ماه کسری خدمت با داشتن ۲۷ ماه جبهه پدر به مشمولین داده می شود .

جبهه پدر

معافیت جبهه پدر

کسری خدمت سربازی از جمله مواردی است که مشمولان خدمت سربازی در صورت داشتن شرایط می توانند از آن استفاده نمایند. گاهی برخی شرایط باعث می شوند که فرد به جای استفاده از کسری خدمت، می توانند از معافیت جبهه پدر نیز استفاده نمایند. معافیت برای سربازی از دغدغه های اصلی مشمولین خدمت سربازی و مخصوصا مشمولان متاهل می باشد. اگه پدر فرد مشمول سابقه جبهه داشته باشد فرد می تواند از این سوابق جبهه پدر خود استفاده کرده و در برخی موارد خاص از سربازی معاف می شود. فرد باید ابتدا شرایطی که برای معافیت جبهه پدر نیاز است را بررسی کند و ببیند این شرایط را داراست یا خیر. بعد از تطبیق شرایط خود باید مدارک مورد نیاز را تهیه نماید و برای دریافت معافیت از این طریق اقدام نماید.

جزئیات و مدارک لازم برای کسری خدمت جبهه پدر

کسری خدمت جبهه پدر چیست و شامل چه افرادی خواهد شد ؟ قبل از توضیحات در مورد مسائلی مانند کسری خدمت جبهه پدر ، مدت زمان کسری خدمت ، مدارک مورد نیاز کسری خدمت سربازی و معافیت های مختلف باید مشمولین بدانند که رفتن  به خدمت سربازی امری واجب برای همه ی پسران در کشور می باشد . نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز از این قانون در کشور خود استفاده می کنند . برای کسری خدمت باید به مشاوره نظام وظیفه بپردازید.

در ایران نیز این قانون برای پسرانی که به سن ۱۸ سال می رسند واجب می شود . اما باعث خوشحالی درصد زیادی از جوانان است که می توانند از برخی قوانین استفاده کرده و به خدمت سربازی نروند . یا برخی دیگر با رعایت قانون می توانند از انواع کسری خدمت مانند کسری خدمت جبهه پدر ، کسری خدمت نخبگان ، کسری خدمت متاهلین دارای فرزند ، کسری خدمت بسیجان فعال و سایر کسری های خدمت سربازی استفاده کنند .

از طرف دیگر خواهیم دید که برخی مشمولین از امریه سربازی بهره برده و اینگونه سختی رفتن به خدمت سربازی را کم خواهند کرد .  پس بنابراین کسانی که شرایط گرفتن انواع معافیت ها را ندارند می توانند از مزایای دیگری که سازمان نظام وظیفه برای مشمولین قرار داده است استفاه کنند . یکی از این راه ها کسری خدمت یا برای برخی دیگر کسری خدمت جبهه پدر می باشد . اما اینکه غیر از فرزندان ایثارگران و جانبازان چه افرادی می توانند با ارائه ی مدارک کسری خدمت از این مزایا بهره مند شوند ؟ در ادامه به همه ی آن ها اشاره خواهیم کرد .

شرایط کسری خدمت جبهه

مدت کسری خدمت جبهه پدر برای فرزند دوم

مدت کسری خدمت جبهه پدر برای فرزند دوم یکی از موضاعات پیچیده ی سازمان وظیفه است . چرا که افراد برای دریافت این نوع کسری ، باید شرایط بسیاری را در کنار هم داشته باشند . کسری فرزند دوم در صورتی امکان پذیر است که فرزند اول خانواده به واسطه ی حضور پدر در جبهه و یا جانبازی از خدمت سربازی معاف شده باشد . برای درک بهتر این موضوع به یک مثال اشاره میکنیم ؛ پدری با جانبازی ۲۵ درصد و سابقه ی حضور در جبهه دوازده ماه را در نظر بگیرید . در این شرایط فرزند اول به واسطه ی جانبازی پدر از خدمت سربازی معاف میشود . در این صورت مدت کسری خدمت جبهه پدر برای فرزند دوم متناسب با مدت ایثارگری پدر یا همان ۱۲ ماه ، تعیین میشود . که میزان این کسری به ازای هر یک ماه حضور در جبهه ، دوازده روز کسری خدمت میباشد .

افرادی می توانند از کسری خدمت جبهه برای فرزندان پسر که فرزند دوم خانواده هستند استفاده کنند که به طور مثال پدر جانباز بالای ۲۵ درصد بوده و سابقه ی ۱۰ ماه جبهه را نیز دارد . بنابراین فرزند اول این جانباز از طریق ۲۵ درصد جانبازی می تواند از خدمت سربازی معاف شود . پس کسری خدمت جبهه برای فرزندان دوم اعمال شده و به ازای هر ماه فرزند دوم می تواند از ۱۲ روز کسری خدمت معاف شود .

مشمولین عزیزی که فصد دارند از انواع معافیت ها ، کسری های خدمت و از امریه سربازی استفاده کنند و درمورد این مسائل هیچ اطلاعات کافی ندارند می توانند با مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه در تماس باشند . پس به طور کلی افرادی که سابقه ی جبهه و یا جانبازی و … آن ها بیشتر از حد مورد نیاز برای معافیت فرزند باشد ؛ میتوانند از آن برای کسری خدمت فرزند دوم استفاده کنند .

کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند

کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند قابل محاسبه خواهد بود . در صورتی که فرزند اول از معافیت برخوردار شده باشد . باقی مانده ی سابقه پدر ایثارگر برای کسری خدمت جبهه پدر فرزند دوم استفاده شده یعنی کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند مجاسبه می شود . این مهم ترین نکته ای است که مشمولین باید به آن دقت کنند و مابقی سابقه ی ایثارگری پدر را استفاده کرده و از کسری های خدمت برای جبهه پدربهره مند شوند .

قوانین کسری خدمت جبهه پدر

قانون جدید کسری خدمت جبهه

قانون جدید کسری خدمت جبهه تمام تبصره ها و نکات مربوط به اخذ کسری جبهه پدر را شامل میشود . افرادی که میخواهند برای دریافت این نوع کسری اقدام کنند باید اطلاعات خود را به روز کنند . و از آخرین تغییرات مربوط به این قوانین و شرایط و مدارک مورد نیاز آن اطلاع داشته باشند . برای این منظور به بررسی قانون جدید کسری خدمت جبهه خواهیم پرداخت . بر اساس این قانون فرزندان ذکور افرادی که ۳۰ ماه در جبهه خدمت کرده باشند ، از رفتن به خدمت سربازی معاف میشوند . علاوه براین افرادی که میزان خدمتشان بیشتر از این مقدار باشد ، میتوانند برای اخذ کسری فرزند دوم خود از آن استفاده کنند . همچنین افرادی که دوره ی رزمندگی کمتر از ۳۰ ماه داشته باشند ؛ میتوانند به ازای هر یک ماه سابقه ی حضور در جبهه ، دوازده روز کسری خدمت دریافت کنند .

قوانین کسری خدمت جبهه پدر

قوانین کسری خدمت جبهه پدر اگر چه در سال های اخیر با تغییراتی همراه بوده است . اما فرزندان ایثارگر و جانبازان و آزادگان می توانند با ارائه ی مدارک کسری خدمت ایثاگری ، از قوانین کسری خدمت جبهه پدر استفاده کرده و کسری خدمت بگیرند . اما این قوانین کسری خدمت جبهه پدر دارای شرایط خاصی می باشد که مشمولین باید از آن ها مطلع شوند .

  • مشمولین برای استفاده از قوانین و مقررات کسری های خدمت جبهه والدین  باید مدارک و مستندات آن را از اداره مربوطه دریافت کرده و سپس این مستندات باید به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تخویل داده شود . این مورد یکی از مهم ترین قوانین و ضوابط کسری خدمت محسوب می شود . زیرا با نبود مستندات مشمولین نمی توانند از این قوانین و شرایط بهره مند بوده و از کسری های خدمت جبهه برای والدین استفاده کنند .

  • تمام افرادی که فرزندان جانبازان و ایثارگران هستند برای ثبت نام و استفاده از مقررات و ضوابطکسری خدمت، باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند .

  • مشمولین می توانند به میزان هر درصد جانبازی پدر یا هر ماه حضور در جبهه و اسارت می توانند میزان مشخصی از کسری های خدمت استفاده کنند .

قانون جدید کسری خدمت جبهه

کسری خدمت جبهه ارتش

مربوط به افرادی است که در زمان جنگ از طریق ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه جنگ اعزام شده اند . قوانین مربوط به اخذ کسری برای فرزندان این افراد نیز صدق میکند . به این شکل که به ازای هر ماه حضور پدر در جبهه ، ۱۲ روز کسری خدمت برای فرزندان در نظر گرفته شده است . در صورتی که یکی از فرزندان به واسطه ی ۳۰ ماه جبهه پدر از خدمت معاف شود . مابه التفاوت حضور در جبهه برای کسری فرزند دوم در نظر گرفته میشود . البته براری دریافت کسری خدمت جبهه ارتش مراجعه به سازمان های مربوطه و اخذ مدرک حضور در جبهه الزامی میباشد . نکته ی دیگری که درباره ی این افراد صدق میکند ؛ این است که مشمولانی که غیبت کرده باشند ، حتی با داشتن سابقه ی جبهه پدر ، نمیتوانند کسری خدمت دریافت کنند .

لذا همین شرایط عمومی که از سوی سازمان وظیفه اعلام میشود ، برای اخذ کسری بسیار حائز اهمیت است .

سوالات متداول

شرایط لازم برای اخذ کسری خدمت کدامند ؟

یکی از مهم ترین مواردی که مشمولان برای دریافت کسری خدمت باید داشته باشند ؛ عدم غیبت از خدمت سربازی میباشد . همچنین اخذ هر نوع کسری شرایط مورد نیاز خود را دارد .

کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه چیست ؟

این نوع کسری خدمت برای فرزندان افرادی است که بعد از پایان جنگ نیز در مناطق عملیاتی حضور داشته اند که میزان کسری بر اساس محل خدمت ، متفاوت میباشد .

نحوه محاسبه ی کسری خدمت جبهه پدر چگونه است ؟

بر اساس قوانین نظام ظویفه عمومی ، برای فرزندان افرادی که در جبهه جنگ حضور داشته اند ، براساس سابقه جبهه پدر و به ازای هر ماه حضور در جبهه ۱۲ روز کسری خدمت سربازی در نظر گرفتهشده است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کسری خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه جزئیات کسری خدمت جبهه پدر

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.