کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

طرح حذف وثیقه خروج از کشور برای مشمولین غیر غایب سربازی اعلام شد

وثیقه خروج از کشور

حذف وثیقه خروج از کشور برای مشمولین غیر غایب که قصد دارند در پیاده روی اربعین شرکت کنند میباشد که میتوانند بدون دریافت مجوز از کشور خارج شوند. همه جوانان هنگامی که به سن ۱۸ سالگی می رسند مشمول خدمت سربازی میشوند. اما به دلیل ترس از سربازی به دنبال یافتن راه های دیگری میباشند. برای این دسته از مشمولین سازمان نظام وظیفه معافیت های سربازی را در نظر گرفته است. همه افراد برای خروج از کشور باید کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از سربازی داشته باشند. تا بتوانند مجوز بگیرند و از کشور خارج شوند.

رئیس سازمان نظام وظیفه اعلام کرد: افراد مشمول غیر غایب که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند میتوانند از هفتم مهر ماه تا دهم آبان بدون اینکه وثیقه بگذارند از کشور خارج شوند. این مشمولین میتوانند به آدرس www.epolice.ir رفته و کدملی و کدسخا خود را وارد کرده سپس برای درخواست خروج از کشور اقدام کنند. چنانچه تاریخ برگشت فردی ( فرد دارای برگه آماده به خدمت فاقد مهر غیبت باشد. ) به کشور یک ماه قبل از اعزام به خدمت سربازی باشد میتواند به صورت اینترنتی به درخواست خروج از کشور بپردازد. همچنین افراد مشمولی که مراحل اعزام به خدمت را سپری میکنند و هنوز برگه آماده به خدمت دریافت نکرده اند و میخواهند در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند به صورت اینترنتی برای خارج شدن از کشور ثبت نام کنند هر چند که برگه آماده به خدمت را نداشته باشند، مشکلی ندارد. افراد متقاضی غایبی که برای دریافت معافیت های پزشکی و کفالت و موارد خاص اقدام کردند و به درخواست آنان در حال رسیدگی میباشد میتوانند در ایام اربعین از تسهیلات حذف وثیقه خروج از کشور برای مشمولین غیر غایب بهره مند شوند.

مشمولان غایبی که جریمه خرید خدمت سربازی خود را هنوز به طور کامل پرداخت نکرده اند میتوانند به صورتی که در بالا به آن اشاره شد در این مراسم شرکت کنند. افراد مشمولی که دارای معافیت های پزشکی و کفالت موقت هستند تا یک ماه قبل از تمام شدن مدت اعتبار معافیت ها میتوانند برای خروج از کشور بدون سپردن وثیقه اقدام کنند.

همه افراد مشمولی که میخواهند اطلاعات بیشتری درباره حذف وثیقه خروج از کشور برای مشمولین غیر غایب بدانند، میتوانند با مشاوره نظام وظیفه آویژه به صورت تلفنی و آنلاین تماس برقرار کنند و از مشاورین کارآمد این مرکز مشاوره بگیرند.


بیشتر بخوانید: شرایط مشمولین خدمت به چه نحوی است؟


اگر شما در زمینه حذف وثیقه خروج از کشور برای مشمولین غیر غایب دچار مشکلاتی شده اید می بایست برای رسیدن به اهداف خود بر مبنای اولویت نیازهای خود برنامه ریزی کنید. در هر صورت می بایست شما گام های عملی خود را در حیطه نظام وظیفه با دقت بسیاری بردارید و برای قدم های بعدی خود برنامه داشته باشید. با برنامه ریزی دقیق اگر در برخی موارد حذف وثیقه خروج از کشور برای مشمولین غیر غایب با مشکلاتی مواجه شدید، می توانید آنها را به خوبی مشاهده کنید. بدین ترتیب هیچگاه شما با دردسرهای غیرمنتظره مواجه نخواهید شد و اطمینان خاطر دارید که می توانید به اهداف خود برسید.

خود این کار باعث می شود که از تصمیم گیری های دقیقه نودی جلوگیری شود و میزان استرس شما کاهش یابد. اهداف اصلی مرکز مشاوره آویژه در مورد مسائل مربوط به نظام وظیفه همین است که تصمیمات شما در عین اطمینان و صبر صورت بگیرد. کارشناسان مرکز مشاوره آویژه اطلاعات و داده های جامعی را در مورد نظام وظیفه جمع آوری کرده اند که شما می توانید با مطالعه آنها مسائل خود را حل و فصل کنید.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

 

برای مشاوره در زمینه طرح حذف وثیقه خروج از کشور برای مشمولین غیر غایب سربازی اعلام شد

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

نظرات

- 2 نظر:

  1. سلام، بنده متولد ۸ خرداد و الان پایه ی دوازدهم هستم. بعد از گرفتن دیپلم من هجده سال کامل دارم و مشمول خدمت میشم.آیا میتونم از کشور به مدت ده روز خارج بشم؟
    اواخر تابستان میخواهم از کشور خارج شم.

    1. سلام
      بله شما میتوانید با ارائه ی وثیقه و اطلاعات دقیق مربوط به سفرتان همچون نوع و علت سفر، تاریخ خروج از کشور، تاریخ بازگشت به کشور و… برای خروج از کشور مجوز لازم را دریافت کنید. اما در موعد مقرر باید به کشور بازگردید در غیر این صورت وثیقه شما ضبط خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.