کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

سربازان دارای فرزند چگونه کسری خدمت بگیرند؟

کسری خدمت

” سربازان دارای فرزند چگونه کسری خدمت بگیرند ؟ “: کسری خدمت سربازی یکی دیگر مقوله های سربازی است که باید مورد بحث قرار گیرد. سربازان میتوانند با گرفتن کسری خدمت مدت ۲۱ ماه خدمت سربازی را کاهش دهند. کسری خدمت نیز انواع گوناگونی دارد. مثلا: شخصی که پدرش جانباز است میتواند از کسری های خدمت ایثارگری استفاده کند و مدت کمتری را نسبت به سربازان دیگر در پادگان به سر برد. این نوع کسری بر حسب درصد جانبازی پدر مشمول میباشد. یکی دیگر از کسری های خدمت، کسری خدمت متاهلین است که افراد در صورت ازدواج و داشتن بچه میتوانند از آن استفاده کنند. سربازانی که دارای فرزند هستند به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت آنها کم میشود.

برای دریافت کسری خدمت کسانی که فاقد غیبت میباشند در اولویت قرار میگیرند. با این شرایط سازمان نظام وظیفه مشمولان را برای اعزام به خدمت سربازی ترغیب میکند. چرا که اگر شرایط معافیت را نداشته باشند میتوانند از کسری خدمت بهره ببرند. اما سوالی که شاید پرسیده شود این است که اگر مشمول متاهل و دارای فرزند و پدر جانباز نباشد چگونه میتواند کسری خدمت بگیرد؟ باید گفت: که انواع کسری خدمت به همین دو مورد ختم نمیشود و انواع دیگری را نیز در بر میگیرد. کسری خدمت بسیج  یکی از اینهاست. بیشتر دانش آموزان به هنگام مدرسه عضو بسیج فعال هستند و با استفاده از کارت بسیج خود میتوانند مدت خدمت خود را کاهش دهند.


بیشتر بخوانید:  اخبار پروژه کسری خدمت


با این اوصاف خدمت سربازی چندان هم سخت نیست. چرا که مشمولان هم میتوانند با داشتن شرایط معافیت ها، معاف شوند و هم با داشتن شرایط کسری خدمت از طول خدمت سربازی خود بکاهند. افراد سرباز میتوانند در صورت داشتن شرایط، ۲ کسری خدمت را با هم جمع کنند. به طور مثال: اگر پدر جانبازی دارید و دارای یک فرزند هستید. برای فرزندتان ۳ ماه کسری خدمت میگیرید و برای جانبازی پدر طبق درصد جانبازی از مدت خدمت شما کسر خواهد شد. اگر مشتاقید که بدانید به ازای هر درصد جانبازی چقدر کسری خدمت به شما تعلق میگیرد میتوانید با مشاوره نظام وظیفه مرکز آویژه در تماس باشید.

یکی از سایت های خوب برای تهیه مطالب بروز و علمی در زمینه مشاوره روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و مشاوره نظام وظیفه و اطلاع از اخبار روز تحصیلی و نظام وظیفه سایت آویژه دانش است. به همین دلیل هر از چند گاهی مطالبی چند از این سایت را در اختیار عزیزان خواننده قرار می دهیم تا از مطالب بروز آگاهی یابند. ممکن است برای شما هم درباره کسری خدمت سوالاتی وجود داشته باشد. کسری خدمت از جمله مطالب حوزه نظام وظیفه است. برای بسیاری از افراد سوالاتی درباره کسری خدمت وجود دارد و به دنبال مرجعی برای پاسخگویی به سوالات خود هستند. برخی از مطالب ممکن است به روز نباشد و یا اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می گیرد منسوخ باشد. در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم و به ابهامات شما پاسخ دهیم. امیدواریم که مطالبی که در ادامه می آید برای شما مفید باشد و پاسخ سوالاتتان را در آن بیابید.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه: افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.
  • اعزام به خدمت: هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.
  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی: طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.
  • خروج از کشور: افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.
  • مشمولین خدمت: افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.
  • توجیه غیبت: در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.
 

برای مشاوره در زمینه سربازان دارای فرزند چگونه کسری خدمت بگیرند؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.