کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی چگونه است؟

پیگیری

شرایط پیگیری محل اعزام به خدمت چگونه است؟

اعزام به خدمت سربازی را می توان یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر جوان ایرانی دانست . همانطور که می دانید هر فرد ذکور ایرانی زمانی که به سن هجده سال تمام می رسد مشمول خدمت وظیفه سربازی می شود . بنابراین مراحل پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی می تواند از کارهای بسیار مهمی باشد که حوانان ایرانی در سنی خاص با آن برخورد دارند . در اینجا مشاوره پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی در نظر دارد مشمولین نظام وظیفه را راهنمایی کند . در واقع مشمولین می توانند  اطلاعات جامع و کاملی درباره مدارک اعزام به خدمت سربازی و نحوه پیگیری محل اعزام به خدمت آن بدست آورند . با ما همراه باشید تا درباره ی تمامی پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی در این مقاله صحبت خواهیم کرد .

مراحل پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی

مراحل اعزام به خدمت سربازی از مسائل مهمی است که مشمولین باید با دقت و آگاهی  آنها را پشت سر بگذارند . جوانانی که به سن هجده سال تمام رسیده اند باید برای اعزام به خدمت سربازی مراحلی را طی کنند . از اولین مراحل اعزام به خدمت سربازی که مشمولین باید آن را انجام دهند دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس +۱۰ می باشد . مشمولین باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را دریافت کنند . مشمولین موظف هستند یا دقت دفترچه را مطالعه کرده  و به تمام نکات آن توجه کنند . بعد از پر کردن فرم ها و کامل کردن مدارک مورد نیاز آنها را به نزدیک ترین مرکز خدمات الکترونیکی انتظامی تحویل دهند .

مشمولین باید درخواست خود را در سامانه ثبت کنند . پس از ثبت درخواست توسط کارکنان پلیس +۱۰ برگه ی سفید هولوگرام دار به مشمولین داده می شود . زمان اعزام به خدمت سربازی مشمولین معمولا ده روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت سربازی از طریق مراکز خدمات الکترونیک انتظامی به مشمولین داده می شود . این برگه معرفی نامه شامل آدرس مرکز آموزشی و محل اعزام مشمولین می باشد . البته این نکته نیز قابل ذکر می باشد که مشمولینی که در زمان قانونی برای اعزام به خدمت اقدام می کنند می توانند تاریخ پیشنهادی خود را نیز برای اعزام به دفاتر الکترونیک انتظامی اعلام نموده و درخواست خود را ثبت کنند .

پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی برای تغییر زمان آن امکان پذیر است؟

تغییر زمان اعزام به خدمت سربازی در موارد بسیاری ممکن خواهد بود. کسانی که قصد دارند زمان اعزام خدمت وظیفه ی خود را تغییر دهند. باید از شرایط و قوانین مرتبط با آن آگاه باشند. زیرا ناآگاهی موجب مشکل ساز شدن شرایط خدمت سربازی برای آنان خواهد شد. آن دسته از متقاضیانی که به فکر پیگیری محل اعزام به خدمت وظیفه سربازی خود میباشند ضوابط و شرایط گفته شده در پایین را با دقت مطالعه کنند. سپس سوالات خود را با مشاورین مرکز آویژه از طریق شمارهای داده شده در این صفحه مطرح کنید.

محل اعزام

قوانین تغییر زمان اعزام به خدمت سربازی

  • تغییر زمان اعزام به خدمت به دلیل بیماری و صدمات جسمانی
  • تغییر مدت اعزام به خدمت به دلیل فوت همسر
  • تغییر مدت اعزام به دلیل فوت فرزند
  • تغییر زمان اعزام به خدمت بخاطر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره
  • تغییر زمان اعزام به دلیل فوت برادر
  • تغییر این زمان اعزام بخاطر فوت خواهر
  • تغییر زمان اعزام به خدمت به دلیل قبولی در دانشگاه

تمدید و پیگیری تاریخ اعزام سربازی چگونه است؟

تمدید و پیگیری تاریخ اعزام سربازی از طریق تغییر آن میتواند صورت بگیرد. کسانی که بر اثر یکی از شرایط بالا مجبور به تغییر در زمان اعزام به خدمت خود میباشند. میتوانند با استناد به همان شرایط این محدوده زمانی را نیز تمدید کنند. به طور مثال آن دسته از افرادی که به دلیل بیماری وجراحی های متفاوت مجبورند از اعزام به خدمت وظیفه عمومی منصرف شوند. پس از موعد مقرری که سازمان نظام وظیفه  برای آن ها قرار داده است باید به خدمت برگردند. اما اگر این افراد هنوز سلامت خود را به طور کامل بدست نیاورده باشند. میتوانند از طریق تمدید تاریخ اعزام سربازی مشکل خود را حل کنند.

در سایر موارد دیگر نیز این تمدید تاریخ امکان پذیر خواهد بود. که میتوانید درباره ی آن ها از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.

پیگیری محل اعزام خدمت سربازی از چه طریقی ممکن است؟

پیگیری محل اعزام خدمت سربازی کاری بس دشوار و حتی ناممکن خواهد بود. شاید برای شما نیز جالب باشد که سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا تا روز قبل از اعزام، مشمولین را از محل خدمت سربازی خود مطلع نخواهد کرد. مشمولین میتوانند برای پیگیری شرایط نظام وظیفه ی خود از کد  پنج رقمی سخا کمک بگیرند. اما این کد تنها از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی قابل دریافت میباشد. هم چنین از طریق همین کد مشمول میتواند در آخرین روزهای اعزام، پیگیری محل اعزام خدمت سربازی خود را نیز انجام داده و سپس با توجه به کد دریافتی محل خدمت آن ها نیز مشخص میشود.

خدمت سربازی

مدارک لازم برای پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی

مدارک لازم برای پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی نیز از مواردی است که باید برای آماده کردن آن دقت کافی داشت .در ادامه مدارک لازم برای  اعزام به خدمت سربازی را به طور مفصل شرح خواهیم داد .

  • فرم مشخصات فردی  و تکمیل برگ وضعیت مشمولین : یکی از مدارک مهم برای اعزام به خدمت سربازی تکمیل برگ وضعیت مشمولین می باشد . در واقع مشمولین باید دفترچه ی راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از پلیس + ۱۰ دریافت کرده و آن را پر نمایند .
  • برگه معاینه واکسیناسیون :  برگ معاینه اولیه و واکسیناسیون مشمولین ضروری است .
  • اصل و کپی کارت ملی مشمولین : اصل کارت ملی و کپی آن از مدارک ضروری برای ثبت درخواست اعزام به خدمت می باشد .
  • اصل و کپی شناسنامه مشمولین : اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه مشمول ضروری است .
  • عکس ۳*۴ : ۴ عدد عکس ۳*۴ تمام رخ از مشمولین
  • مدرک تحصیلی : گواهی آخرین مدرک تحصیلی

ثبت نام و پیگیری محل اعزام به خدمت به صورت اینترنتی

ثبت نام و پیگیری محل اعزام به خدمت به صورت اینترنتی همان گونه که در بالا نیز اشاره شد توسط دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس +۱۰ صورت می گیرد .  ابتدا کسانی که سن آن ها ۱۸ سال تمام می باشد باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و دفترجه اعزام به خدمت سربازی را دریافت کتتد . پس از اطمینان از مشمول بودنسان باید فرم ها را پر کرده و به همراه مدارک گفته شده به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند . بعد از آن کاربر دفتر خدمات اطلاعات مشمولین را در سایت نظام وظیفه ثبت کرده و ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی تکمیل می شود .

ماه های اعزام به خدمت سربازی

ماه های اعزام به خدمت سربازی دورانی است که مشمولان نظام وظیفه عمومی در ارگان های مختلف مانند سپاه ، ارتش ، نیروی زمینی ارتش ، نیروی هوایی ارتش ، نیروی دریایی ارتش می گذرانند . بر اساس ماده ۴ قانون خدمت وظیفه مدت خدمت ۳۰ سال است . در واقع ۲ سال آن دوره ی ضرورت است ، ۸ سال دوره احتیاط نامیده می شود . به ۱۰ سال دوره ی ذخیره ی اول و ۱۰ سال دیگر دوره ذخیره دوم گفته می شود .

۲ سال دوره ضرورتی که گفته شد بر اساس شرایط جغرافیایی محل خدمت ممکن است کاهش یابد . این مدت در مناطق عادی همان ۲۴ ماه خواهد بود . ۲ سال خدمت ضرورت در مناطق محروم با شرایط آب و هوایی نامساعد ۲۲ می شود . در مناطق عملیاتی نیز ۴ ماه از ۲۴ ماه مدت خدمت ضرورت کم خواهد شد . همانطور که گفته شد ماه های اعزام به خدمت سربازی در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود .

اعزام خدمت

ارائه تسهیلات به مشمولان متقاضی تمدید و تعجیل خدمت

ارائه تسهیلات به مشمولان متقاضی تمدید و تعجیل خدمت از سوی سازمان نظام وظیفه برای افرادی صورت گرفته که شرایط و ضوابط این تسهیلات را دارا باشند. هر جوانی که به سن مشمولیت می رسد باید تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص کنند.

عده ای از مشمولین امکان تمدید و تعجیل در خدمت را دارند ولی باید ابتدا از شرایط آن آگاه باشند. برخی از مشمولان نمی خواهند که ۲۱ ماه از عمر خود را در پادگان بگذرانند به همین دلیل به دنبال آنند که تاریخ اعزام به سربازی را به تعویق بیندازند. بر عکس برخی دوست دارند که هر چه زودتر خدمت سربازی را انجام دهند. افراد مشمولی که تمایل دارند زودتر از تاریخی که در برگه آماده به خدمت آمده تکلیف خود را مشخص کنند، می توانند ۲۰ روز قبل از تاریخ اعزام به سربازی به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند.

ارائه تسهیلات به مشمولان متقاضی تمدید و تعجیل خدمت از مواردی است که افراد به خواسته های خود می رسند. درخواست تمدید و تعجیل در خدمت فقط یکبار وجود دارد و افراد مشمول با ارائه مدارک مربوطه به پلیس +۱۰ از این تسهیلات بهره مند می شوند.

شرایط ارائه تسهیلات به مشمولان متقاضی تمدید و تعجیل خدمت

  • این تسهیلات برای مشمولانی که فاقد غیبت هستند، میباشد.
  • مشمولانی که مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم دارند می توانند تا یک ماه اعزام به سربازی را تمدید و تعجیل کنند.
  • مشمولانی که دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند از ۲ ماه تمدید و تعجیل در سربازی بهره میبرند.
  • افراد مشمولی که تا الان از تسهیلات تمدید و تعجیل در خدمت استفاده نکرده اند میتوانند تا یک ماه قبل از تاریخ اعزام به سربازی به پلیس +۱۰ رجوع و برای درخواست تمدید و تعجیل اقدام کنند.
  • مشمولانی که بنا به تشخیص شورای پزشکی به دلیل بیماری نمیتوانند فعالیت های دوره سربازی را انجام دهند تا ۲ ماه خدمت سربازی برایشان به تاخیر می افتد.
  • در صورت از دست دادن یکی از بستگان درجه یک مشمول مانند: پدر، مادر، همسر و فرزند خدمت سربازی تا ۲ ماه به تعویق می افتد.
  • افرادی که در اثر بروز بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله و … خود یا یکی از بستگان درجه یک دچار آسیب شده از یک ماه تا شش ماه سربازی به تاخیر می افتد.

این افراد میتوانند در روز اعزام به خدمت سربازی به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و درخواست تمدید در خدمت را کنند.

نظام وظیفه

سوالات متداول

زمان پیگیری اعزام به خدمت جوانان در چه سنی است؟

مشمولین خدمت وظیفه عمومی پس از اتمام ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی شده و باید برای اعزام به خدمت آمادگی لازم را بدست آورند..

مدارک لازم برای پیگیری اعزام به خدمت چیست؟

این مدارک شامل شناسنامه مشمول، کارت ملی، عکس ۳*۴، مدرک تحصیلی، معاینات پزشکی و سایر مدارک میباشد.

آیا تغییر زمان اعزام به خدمت وظیفه امکان پذیر میباشد یا خیر؟

بله مشمولین با داشتن شرایط خاص میتوانند تاریخ اعزام خود را از ۶ ماه تا یکسال و حتی بیشتر به تعویق بیندازند. این شرایط شامل بیماری، فوت اقوام، قرار گرفتن در یکی از مناطق درگیر با بلاهای طبیعی میباشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اعزام به خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی چگونه است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.