کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط معافیت کفالت همسر چگونه است ؟

کفالت همسر

شروط اصلی و مهم از شرایط معافیت سربازی کفالت همسر :

معافیت سربازی کفالت همسر یکی از انواع معافیت های ارائه شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشد . برای برخی این سوال پیش می آید که آیا معافیت سربازی کفالت همسر وجود دارد یا خیر ؟ به طور کلی معافیت خدمت سربازی چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ آیا مشمولین می توانند به راحتی از معافیت سربازی کفالت همسر خود بهره ببرند ؟ مدارک مورد نیاز برای گرفتن انواع معافیت ها به ویژه معافیت سربازی کفالت همسر چیست ؟ مشمولین در چه زمانی می توانند برای انواع معافیت ها اقدام کنند ؟ زمان مناسب و شرایط گرفتن معافیت ها چیست ؟

شرایط معافیت سربازی کفالت همسر چگونه است ؟

برای پاسخ به این سوال ها باید از مشاوره نظام وظیفه و انواع مشاوره معافیت خدمت سربازی کمک بگیریم . همانطور که مستحضر هستید جوانان ما در سال اول پس از اتمام تحصیلات خود در دوره ی متوسطه مشمول خدمت وظیفه ی عمومی خواهند شد . یعنی شروع سن ۱۹ سالگی همان شروع سختی و مشکلات جوانان برای رفتن به خدمت وظیفه عمومی است . اما این افراد چگونه می توانند از این راه سخت و طاقت فرسا به آسانی عبور کنند ؟ آیا ازدواج و متاهل شدن می تواند کمکی به آن ها بکند ؟ آیا سازمان نظام وظیفه عمومی برای جوانان متاهل تسهیلات ویژه ای قرار داده است ؟  این افراد در چه شرایطی می توانند از معافیت کفالت استفاده کنند ؟ معافیت های کدام اند ؟ معافیت های کفالت به چه معافیت هایی گفته می شود ؟

ما در این مقاله قصد داریم تمام مطالب مرتبط با انواع معافیت ها به ویژه معافیت کفالت همسر را مورد بررسی قرار دهیم .  برای رسیدن به پاسخ هایی صحیح این مقاله را تا انتها بخوانید . هم چنین مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود .


بیشتر بخوانید: مراحل معافیت بهزیستی ماده ۶


شرایط معافیت سربازی کفالت همسر

شرایط معافیت سربازی کفالت همسر توسط سازمان نظام وظیفه برای مشمولین تعیین و مقرر شده است . قبل از آگاهی از شرایط معافیت سربازی کفالت همسر قصد داریم انواع معافیت ها را شناسایی و راجع به آن ها توضیحاتی در اختیار شما مشمولین عزیز قرار دهیم .

انواع معافیت های قابل استفاده برای مشمولین :

  1. انواع معافیت های پزشکی

  2. انواع معافیت های ایثارگری و جانبازی

  3. معافیت های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

  4. معافیت های تک فرزندی

  5. معافیت های کفالت

مشمولین باید بدانند که معافیت های کفالت نوعی معافیت بسیار گسترده است که سالانه مشمولین زیادی از آن استفاده کرده و کارت معافیت خود را به سرعت دریافت می کنند . زیرا معافیت کفالت اگرچه قوانین زیادی را در بر می گیرد اما روشی آسان و راحت به حساب می آید . زیرا شرایط این نوع کفالت برای بسیاری از افراد وجود دارد . بر  همین اساس انواع معافیت های کفالت به شرح زیر می باشد .

معافیت کفالت

انواع معافیت های مربوط به معافیت کفالت :

برای استفاده از هریک از این معافیت های کفالت مشمولین باید شرایط لازم را داشته باشند . شرایط معافیت سربازی کفالت همسر نیز در این شرایط گنجانده شده است . این مطالب که در پایین گفته می شود از الزامات همه انواع معافیت های کفالت می باشد .

شروط اصلی و مهم از شرایط معافیت سربازی کفالت همسر :

  • نداشتن غیبت سربازی
  • رسیدن به سن مشمولیت
  • تنها مراقب و نگهدارنده ی فردی باشد که می خواهد کفالتش را به عهده بگیرد .

با داشتن این شروط اولیه می توانید برای انواع معافیت های کفالت اقدامات لازم را انجام دهید .

مراحل معافیت سربازی کفالت همسر

مراحل معافیت سربازی کفالت همسر می تواند یکی از مهم ترین قسمت هایی باشد که مشمولین می توانند  از آن استفاده کرده و سریع تر به نتیجه برسند . یکی از اولین مراحل معافیت سربازی کفالت همسر جمع آوری مدارک می باشد . حال که صحبت از مدارک به میان آمد باید بگوییم که مدارک بخش مهمی را در گرفتن انواع معافیت ها ایفا می کند . زمانی که مشمولین مدارکشان را تکمیل کرده و به سازمان نظام وظیفه تحویل می دهند . می توانند هر چه سریع تر به نتیجه رسیده و کارت معافیت خود را دریافت کنند . ما در اینجا به دلیل اهمیت جمع آوری مدارک ، مدارک مورد نیاز معافیت کفالت را برای شما توضیح خواهیم داد .

شرایط معافیت

مدارک لازم جهت دریافت معافیت های کفالت :

  1. فرم تکمیل شده وضعیت مشمولین نظام وظیفه

  2. اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن

  3. اصل کارت ملی شناسایی مشمول به همراه تصویر آن

  4. گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمولین با کپی تایید شده توسط سازمان مربوطه

  5. عکس پرسنلی ۳*۴ رنگی با زمینه سفید از مشمولین

  6. فرم تکمیل شده واکسیناسیون مشمولین

  7. فرم تکمیل شده آخرین وضعیت مشمولین

  8. فرم تکمیل شده معاینه اولیه مشمولان نظام وظیفه

  9. کپی شناسنامه تمام افراد خانواده اعم از : پدر ، مادر ، خواهر ، برادران ، همسر ، فرزند

قوانین معافیت کفالت همسر

قوانین معافیت سربازی کفالت همسر می تواند قوانین کمی سختگیرانه ای باشد . نه تنها این قوانین ، بلکه سایر قوانین نظام وظیفه در سال های گذشته سخت گیرانه تر شده است . زیرا با این قوانین مشمولین نمی توانند به راحتی از معافیت ها استفاده کنند . هر ساله شاهد تغییرات زیادی در قوانین تصویب شده ی سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا بوده ایم . اما در سال های اخیر این تغییرات شدت زیادی گرفته است . زیرا تعداد سربازان هر ساله با کاهشی چشمگیر روبرو بوده است . بنابراین نیاز است که مشمولین همیشه اطلاعات خود را به روز کرده و از آخرین اخبار مربوط به سازمان نظام وظیفه و انواع معافیت ها مطلع باشند .

درباره معافیت کفالت همسر مشمولین باید دقت داشته باشند که در سال های گذشته این قوانین وجود داشته و به راحتی می توانستند از کفالت همسر استفاده کنند . اما بیانیه های جدید حاکی از صحبت های دیگری است . سردار موسی کمالی درباره معافیت کفالت همسر این چنین اظهار دارد که : در سال های اخیر مشمولین برای سو استفاده از شرایط معافیت با افراد معلول ازدواج می کردند . به همین دلیل تعداد زیادی از متقاضیان از این طریق معاف می شدند . اما اخبار جدید نظام وظیفه از تغییر این قانون سخن می گوید . سازمان نظام وظیفه در بیانیه ای جدید  اعلام کرد که آن دسته از مشمولینی که با افراد معلول ازدواج می کنند نمی توانند از معافیت استفاده کنند . فقط در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که همسر فرد مشمول بعد از ازدواج با مشکل معلولیت روبرو شود .

معافیت سربازی

نحوه گرفتن معافیت کفالت همسر

نحوه گرفتن معافیت سربازی کفالت همسر مانند سایر معافیت ها از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ امکان پذیر خواهد بود . زیرا باید پس از یررسی شرایط مشمولین درخواست خود را از طریق نزدیک ترین مرکز پلیس + ۱۰ به منزل خود ارائه داده و آن را به ثبت برسانند . سپس با جمع آوری مدارک گفته شده در بالا و تحویل مدارک کامل به این مراکز درخواست ثبت شده توسط سازمان نظام وظیفه بررسی می شود . اگر مشمولین دارای شرایط معافیت کفالت باشند . از مشمول دعوت می شود تا در کمیسیون هیئت رسیدگی شرکت کرده و در آنجا رای نهایی صادر خواهد شد .

پس از صدور رای نهایی توسط شورای رسیدگی مشمولینی که رای مثبت دریافت کرده اند خواهند توانست کارت معافیت خود را سریعا دریافت کنند . کارت معافیت امروزه از طریق دفاتر پستی برای متقاضیان عزیز پست خواهد شد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت کفالت همسر چگونه است ؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

نظرات

- 2 نظر:

  1. همسر بنده دارای معلولیت شنوایی هست،من تازه اقدام کردمو کاراشو انجام دادم بهم گفتن که پروندش باید بره کمیسیون پزشکی و اسفند ماه کمیسیونشه اعزام من هم اسفنده آیا میتونم از این طریق اعزاممو برای برج ۲سال۹۹تمدید کنم؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید با ارائه ی مدارک مبنی بر بیماری همسرتان برای تمدید اقدام کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه ی اعزام های اسفند ماه به اردیبهشت سال بعد موکول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.