کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط سربازی همزمان دو برادر

شرایط سربازی

سربازی همزمان دو برادر یکی از مهم ترین مسائل معافیت کفالت نظام وظیفه است . این مسئله ی سربازی همزمان دو برادر در سال های جاری بسیار پر طرفدار و بحث برانگیز شده است . افراد واجد شرایط سربازی خدمت وظیفه در برخی موارد با این اتفاقات مواجه می شوند . به این دلیل کسب اطلاعات در زمینه های مختلف نظام وظیفه بسیار مهم تلقی می شود . درصد زیادی از جوانان در کشور ما به دلیل مشکلات و سختی های خدمت سربازی از اعزام به خدمت گریزانند . این سال ها جوانان قبل از سن مشمولیت به دنبال راهی هستند تا بتوانند خدمت سربازی وظیفه را نروند . یا اینکه رفتن به خدمت وظیفه عمومی خود را به تاخیر بیاندازند .

شرایط سربازی همزمان دو برادر

اما سوال اینجاست که این راه ها ممکن خواهد بود ؟ آیا همه ی مشمولین می توانند راهی برای نرفتن به خدمت پیدا کنند ؟ راه هایمعافیت کفالت برادر چیست ؟ آیا تک فرزند بودن دلیل محکم و قانونی برای گرفتن معافیت می باشد ؟ این سوالاتی است که می توانند برای همه ی شما مطرح باشد . برای رسیدن به پاسخ صحیح و درست می توانید از طریق مرکز مشاوره آویژه ، از انواع مشاوره نظام وظیفه بهره مند شوید .

شرایط سربازی همزمان دو برادر

شرایط سربازی همزمان دو برادر در صورتی است که هر دو برادر در یک زمان برای خدمت سربازی اقدام کنند . بنابراین سازمان نظام وظیفه می بایست برای شرایط سربازی همزمان دو برادر  قوانینی را مطرح کرده باشد . شاید این مسئله مطرح باشد که این برادران می توانند از خدمت سربازی معاف شوند ؟ یا یکی از برادران می تواند خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازد ؟ در مقاله های گذشته که در ارتباط با انواع معافیت ها صحبت کردیم . گفته شد که به افراد تک فرزند خانواده با شرایط خاص معافیت تعلق می گیرد .

اما شرایط سربازی همزمان دو برادر از سوی سازمان نظام وظیفه کمی متفاوت خواهد بود . در این رابطه نیز قوانین بسیاری مطرح شده است . برخی از این قوانین به تصویب رسیده است . اما متاسفانه هر ساله این قوانین با کمی تغییر و تحول همراه است . پس برای استفاده از این قانون ها به روز بودن شرط اصلی است .


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت پدر برای سربازی


خدمت سربازی همزمان دو برادر

خدمت سربازی همزمان دو برادر می تواند کمی به تعویق بیفتد . اما چگونه ممکن خواهد بود ؟ در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که در خدمت سربازی نظام وظیفه که به طور همزمان برای دو برادر اتفاق می افتد . تنها یکی از برادران می تواند از شانس نرفتن به خدمت سربازی استفاده کند . این در حالی است که برادر اعزام شده به خدمت دارای شرایط خاصی باشد . ما این شرایط و قوانین را در ادامه ی مقاله به طور مفصل شرح داده ایم . برای خدمت سربازی همزمان دو برادر نظام وظیفه قوانین خاص خود را وضع و تصویب کرده است . به دلیل تغییرات زیاد این قوانین مشمولین می بایست با مشاورین نظام وظیفه ی ما در ارتباط باشند . تا اطلاعات کافی در اختیارشان قرار بگیرد .

همان گونه که برای هر یک از معافیت ها ، کسری های خدمت سربازی ، گرفتن امریه ها از سازمان های مختلف قوانین بسیاری وجود دارد . به این دلیل برای استفاده از هر یک از این قوانین داشتن اطلاعات جامع و کامل الزامی می باشد  . هم چنین ارتباط با مرکز مشاوره آویژه می تواند به مشمولین کمک کند تا قبل از رسیدن به سن مشمولیت از خیلی قوانین جدید مطلع شوند . همانطور که در بالا توضیح داده شد مسئله ی مرتبط با سربازی همزمان دو برادر از موارد جدید و به روزی است که ما در اینجا به طور مفصل به آن پرداختیم . زیرا برخی بر این اعتقاد هستند که شاید برای سربازی همزمان دو برادر نظام وظیفه قانونی مبنی بر معافیت قرار گرفته باشد . ما در اینجا توضیحات کاملی در این زمینه را در اختیار مشمولین عزیز قرار داده ایم .

دو برادر

قانون سربازی همزمان دو برادر

قانون سربازی همزمان دو برادر در مجموعه قوانین سازمان نظام وظیفه قید شده و به آن تاکید می شود . بر اساس ماده قانون ۱۲۷ ، از مجموعه قوانین تصویبی از سوی این سازمان برای سربازی همزمان دو برادر یا برادران بیشتر شروطی قرار داده شده است . این شروط برای افراد چند برادری قابل استفاده خواهد بود . پس مشمولینی که دارای چند برادر با تفاوت سنی کم هستند این مطلب را دقیق تر بخوانند . برای بهره مندی از جزییات بیشتر این قوانین با مشاورین ما در تماس باشند .

خدمت سربازی همزمان دو برادر و شروط اصلی و مهم آن :

  • نداشتن غیبت سربازی برای برادران اعزامی به خدمت الزام است .
  • ارائه ی برگه خدمت سربازی برادر یا برادران بزرگ تر ملاک می باشد .
  • برادر کوچک تر می تواند از شرایط سربازی همزمان دو برادر استفاده کند .
  • برادر بزرگ تر نیز می تواند در شرایط خاص و با داشتن شرایط گفته شده در بالا از این نوع قانون استفاده کنند .

با داشتن شروط بالا مشمولین عزیز می توانند برای معافیت موقت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند . اما لازم به ذکر است این مشمولین برای گرفتن معافیت موقت باید برگه ی خدمت سربازی برادر یا برادران خود را همراه داشته باشند . برای سایر مدارک نیز می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و از مدارک مورد نیاز برای اقدام خدمت سربازی وظیفه همزمان دو برادر مطلع شوید .

محل خدمت سربازی همزمان دو برادر

محل خدمت سربازی همزمان دو برادر نیز برای برخی از مشمولین مانند علامت سوالی بزرگ است . اما ناگفته نماند که اگر مشمولی اعزام به خدمت بشود . برادر دوم او نیز به سن مشمولیت برسد . تا زمان اتمام  دوره ی خدمت برادر اول ، این برادر دوم می تواند از معافیت های موقت استفاده کند . پس همانطور که توضیح دادیم این قوانین نه تنها برای برادر کوچک تر ، بلکه برای برادران بزرگتر نیز ممکن است . در صورتی که تاخیر برادر بزرگتر برای رفتن به خدمت قابل قبول و قانونی بوده باشد . در این صورت برادر بزرگ ها هم می توانند از این نوع معافیت موقت بهره بگیرند .

خدمت سربازی

سوالات متداول

اعزام همزمان دو برادر چگونه است؟

برای اعزام همزمان دو برادر یا برادران بیشتر یکی از برادران می تواند به طور موقت از رفتن به خدمت سربازی معاف شود . برای این معافیت موقت مشمولین باید مراحل خاصی را طی کنند . تمام این مراحل و شرایط در مقاله ی بالا یه طور مفصل توضیح داده شده است .

شرایط معافیت موقت دو برادری چیست؟

شرایط این نوع معافیت به این صورت می باشد که برادران باید خدمت سربازی شان با هم تداخل داشته باشد . پس از اعزام به خدمت یکی از برادران برادر کوچک تر می تواند برای گرفتن معافیت به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و به طور موقت از رفتن به خدمت سربازی معاف شود . این نوع معافیت مستلزم غایب نبودن برادری است که در حال خدمت کردن می باشد .

قانون سربازی دوقلوها چگونه است؟

برای رفتن سربازی مشمولین دو قلو نیز قوانینی موجود است . این قوانین مانند قانون دو برادری قابل اجرا بوده و یکی از برادران می تواند از این طریق معافیت موقت بگیرد . برای راهنمایی بیشتر و اطلاعات مورد نیاز خود در این رابطه می توانید با مشاورین متخصص  ما در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید . این مرکز یکی از بزرگترین و معتبرترین مرکز مشاوره نظام وظیفه در ایران است  . که با در اختیار داشتن مشاورین خبره و متخصص مشمولین را راهنمایی می کند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط سربازی همزمان دو برادر

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.