کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط و نحوه دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی خارج از کشور

معافیت تحصیلی خارج از کشور یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر ، مورد توجه بسیاری از مشمولان میباشد . زیرا مشمولان بسیاری به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور میباشند . با توجه به اینکه این افراد اجازه خروج از کشور را ندارند ، باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند . به طور مثال اگر شرایط لازم برای اخذ معافیت تحصیلی را دارند ، نسبت به اخذ معافیت خود اقدام کنند . در غیر این صورت برای تحصیل در خارج از کشور باید مجوز خروج خود را از سازمان وظیفه دریافت کنند . دریافت مجوز خروج نیز کار سختی است که از شرایط و مراحل بسیاری تشکیل شده است . مشمولانی که قصد معافیت تحصیلی خارج از کشور را دارند باید از این شرایط آگاه باشند . مشاوره سربازی میتواند اطلاعات دقیق مربوطه را دراختیار مشمولان قرار دهد .

معافیت تحصیلی خارج از کشور

درواقع مشاوره های خدمت سربازی مباحث بسیار گسترده ای را دربرمیگیرد . که از جمله ی این مباحث میتوان به موضوعات مهمی همچون معافیت کفالت ، معافیت تخصیلی خارج از کشور ، کسری خدمت ، امریه سربازی و صدور و تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان و … اشاره کرد .

مشاوره معافیت تحصیلی خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی خارج از کشور راه مناسبی برای کسب اطلاعات دقیق و معتبر برای مشمولان خدمت میباشد . بدیهی است که فردی که اطلاعات دقیق از قوانین و مقررات مربوط به نظام وظیفه ندارد ، نمیتواند به خوبی در این راه گام بردارد . لذااستفاده از مشاوره میتواند گزینه مناسبی باشد . از مباحثی که در مشاوره معافیت تحصیلی خارج از کشور مطرح میشود میتوان به شرایط مورد نیاز برای اخذ این معافیت اشاره کرد . بر اساس آن ، مشمولان غایب مجاز به خروج از کشور نمیباشند . میدانیم که افراد با رسیدن به هجده سالگی باید برای رفتن به خدمت سربازی اقدام کنند . و بعد از فارغ التحصیلی از دوره متوسطه شش ماه تا یکسال برای این کار مهلت دارند . مشاوره معافیت تحصیلی خارج از کشور بیان میکند که مشمولان در این مدت یکساله باید برای دریافت مجوز خود اقدامات لازم را انجام دهند .


بیشتر بخوانید: استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان خدمت سربازی چگونه ممکن است؟


شرایط معافیت تحصیلی خارج از کشور

شرایط معافیت تحصیلی خارج از کشور شامل مواردی است که در قوانین و مقررات مربوط به نظام وظیفه مطرح شده است . که ما در اینجا سعی میکنیم به بررسی برخی از این موارد بپردازیم . نداشتن غیبت از شرایط معافیت تحصیلی خارج از کشور است که مشمولان برای اخذ معافیت باید واجد آن باشند . لذا مشمولانی که غیبت کرده باشند ؛ مجاز به خروج از کشور نیستند . افراد غیر غایبی که میخواهند برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند ، باید ابتدا نامه پذرش یکی از دانشگاه های خارجی را به سازمان وظیفه ارائه دهند . ارائه ی مدرک زبان ، مدرک تحصیلی و … به سازمان امور دانشجویان از دیگر شرایط معافیت تحصیلی خارج از کشور میباشد . در نهایت سازمان امور دانشجویان موافقت و یا عدم موافقت خود را اعلام میکند . که سازمان وظیفه با ارائه وثیقه اجازه خروج مشمولان را صادر میکند .

شرایط معافیت تحصیلی خارج از کشور


بیشتر بخوانید:  شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست؟


دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور

دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور و مراحل مختلف مربوط به آن از موضوعاتی است که مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند باید به طور کامل از آن مطلع شوند . همانطور که قبلا گفته شد مشمولان خدمت سربازی برای اخذ مجوز تحصیل در خارج از کشور ، باید از یکی از دانشگاه های خارجی پذیرش بگیرند . بعد از آن میتوانند برای دریافت معافیت های مربوط به تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند . که البته مدارک مربوط به پذیرش دانشگاه و همچنین مدارک تحصیلی و مدرک زبان باید به تایید سازمان وظیفه عمومی کشور برسد . افرادی که تصمیم دارند برای دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور اقدام کنند ، لزوما باید مبلغی را به عنوان ضمانت بازگشت به کشور در اختیار سازمان وظیفه عمومی قرار دهند . این نوع معافیت به مدت یک سال بیشتر از دوره ی تحصیل میباشد .

راه گرفتن معافیت تحصیلی خارج از کشور

راه گرفتن معافیت تحصیلی خارج از کشور از چند مرحله تشکیل شده است که مشمولان باید تمام این مراحل را پشت سر بگذراند . به طور مثال اولین کار اقدام برای دریافت پذیرش دانشگاه های خارجی میباشد . زمانی که مشمولان برگه پذیرش از دانشگاه را دریافت کردند باید نسبت به ثبت درخواست خود در سازمان وظیفه عمومی اقدام کنند . همچنین مدارک موردنیاز همچون مدرک تحصیلی و برگه پذیرش را باید به سازمان امور دانشجویان نظام وظیفه ارائه دهند . بعد این سازمان موافت خود را به نظام وظیفه اعلام میکند . در نهایت مشمولان باید مبلغ مربوط به ضمانت نامه را به حساب سازمان وظیفه واریز نمایند . همچنین در ادامه راه گرفتن معافیت تحصیلی خارج از کشور مشمولان باید آموزش رایگان در دانشگاه های داخلی را تسویه کنند . و هزینه مربوطه را پرداخت کنند . تا در نهات اجازه خروج از کشور برای آن ها صادر شود .

معافیت تحصیلی خارج از کشور سربازی

معافیت تحصیلی خارج از کشور سربازی یکی از انواع معافیت هایی است که مشمولان بسیاری به دنبال اخذ ان میباشند . درواقع افرد مشمولی که میخواهند در دانشگاه های خارجی تحصیل کنند باید این نوع مهعافیت را اخذ کنند . که دریافت ان شرایط و ضووابط بخصوصی دارد . از جمله اینکه افراد غایب نمیتوانند از این معافیت استفاده کنند . و اجازه خروج از کشور به آن ها داده نمیشود . علاوه بر این پرداخت مبلغی به عنوان وثیقه و ضمانت برای بازگشت فرد مشمول به کشور الزامی است . برای معافیت تحصیلی خارج از کشور سربازی ارائه مدارک بسیاری الزامی میباشد . که از این مدارک میتوان به برگه پذیرش دانشگاه های خارجی اشاره کرد . علاوه بر این مدارک تحصیلی مقاطع قبل و همچنین برگه تسویه با دانشگاه های داخلی از مدارک مورد نیاز میباشند .

در نهایت و بعد از تمام این مراحل فرد مشمول میتواند اجازه خروج از کشور را برای مدت زمان دوره تحصیل خود اخذ نماید .

معافیت تحصیلی خارج از کشور سربازی

معرفی برخی خدمات مرکز آویژه دانش برای اطلاع از نحوه معافیت تحصیلی خارج از کشور

معرفی برخی خدمات مرکز آویژه دانش برای اطلاع از نحوه معافیت تحصیلی خارج از کشور موضوعی است که میتواند برای شما مشمولان عزیز بسیار کاربردی باشد . در این مرکز مشاوران و کارشناسان با تجربه امر نظام وظیفه آماده خدمت رسانی و با پاسخ به پرسش های مشمولان میباشند . ممکن است برای مشمولان سوالات بسیاری همچون شرایط لازم برای خروج از کشور ، چگونگی اقدام برای اخذ مجوز خروج از کشور مشمولان و بسیاری سوالات دیگر مطرح باشد .. همچنین اگر بخواهیم به معرفی برخی خدمات مرکز آویژه دانش برای اطلاع از نحوه معافیت تحصیلی خارج از کشور بپردازیم بایستی به ارائه اطلاعات درباره نحوه پرداخت و مبلغ وثیقه خروج از کشور اشاره کنیم . که مشاوران این مرکز میتوانند این سوالات و ابهامات را برطرف کنند .

سوالات متداول

معافیت تحصیلی خارج از کشور چگونه است ؟

گاهی برخی از مشمولان خدمت سربازی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارند ؛ این افراد برای خارج شدن از کشور و تحصیل در خارج باید معافیت تحصیلی خارج از کشور دریافت کنند .

شرایط دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور برای مشمولان کدام است ؟

عدم غیبت مشمول ف ارائه مبلغی به عنوان وثیقه و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر خارج از کشور از جمله شرایط لازم برای دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور است .

برای دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور چگونه عمل کنیم ؟

مشمولان نظام وظیفه ، برای اخذ این نوع معافیت باید نسبت به اخذ برگه پذیرش تحصیل در دانشگاه خارجی و ارائه آن به سازمان وظیفه و امور دانشجویان و همچنین پرداخت وثیقه و … اقدام کنند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : شرایط معافیت تحصیلی چیست 

 

برای مشاوره در زمینه شرایط و نحوه دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.