کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط خدمت سربازان متاهل

شرایط خدمت

از شرایط خدمت سربازی سربازان متاهل چه می دانید ؟

کسری خدمت سربازان متاهل یکی از مواردی است که بسیاری از متاهلان را برای دوره ی خدمت سربازی کمتری امیدوار میکند . اما درباره این قانون تبصره ها و شرایط بسیاری وجود دارد . که مشمولان باید با آگاهی از آن ها اقدامات بعدی را انجام دهند . همانطور که میدانید ، افراد مذکر به رسیدن به سن مشمولیت که همان ۱۸ سالگی میباشد ، به دنبال راه هایی برای نرفتن به خدمت سربازی و یا اخذ معافیت خدمت و یا حتی راه هایی برای کم تر کردن طول این دوره میباشند . اما لازمه ی بهره مندی از هر یک از این موارد آگاهی کامل از قوانین سازمان وظیفه عمومی میباشد . یکی از سوالات متداولی که برای مشمولین خدمت سربازی مطرح است این است که آیا متاهل بودن کسری خدمت سربازی دارد؟

شرایط خدمت سربازان متاهل چه قوانینی دارد؟

شرایط کسری خدمت مشمولین متاهل می تواند به مشمولین کمک کند تا از این کسری خدمت بهره مند شوند . در این مقاله مشمولین مشتاق دانستن این مسئله هستند که کسری خدمت به ویژه کسری خدمت سرباز متاهل چگونه است ؟ چه کسانی می توانند از کسری خدمت استفاده کنند ؟ آیا کسری های خدمت جواز قانونی دارند ؟ شرایط کسری خدمت مشمولین متاهل چیست ؟  چه مشمولینی از شرایط کسری خدمت سرباز متاهل بهره مند می شوند ؟ این سوالات در ذهن شما نیز تا به حال مرور شده است . برای آشنایی با انواع کسری های خدمت باید قبل از هر چیز آن ها را بشناسید .

مزایای خدمت متاهلین سرباز :

  • نزدیک بودن به محل زندگی همسر : متاهلین می توانند در شهر محل سکونت همسر خود دوران خدمت را بگذرانند .
  • بهره مندی از مرخصی بیشتر : مرخصی های افراد متاهل به نسبت سایر مشمولین بیشتر در نظر گرفته می شود . مدت مرخصی این افراد ۳۰ روزه خواهد بود.
  • کسری خدمت به ازای فرزندان : مشمولین دارای فرزند می توانند از این موقعیت بهره مند شده و کسری خدمت بگیرند .

کسری خدمت سربازان متاهل به ازای هر فرزند

  • در گروه اول مدت کسری های خدمت نظام وظیفه متاهلین که دارای فرزند هستند به این صورت است که این افراد می توانند به ازای هر فرزند از سه ماه کسری خدمت بهره مند شوند . همچنین مشمولین باید دقت داشته باشند که غیبت این افراد هیچ تاثیری در میزان کسری خدمتشان نخواهد داشت و یعنی این مشمولین با داشتن غیبت نیز می توانند از این مدتی که برای کسر خدمت سربازان نظام وظیفه متاهل در نظر گرفته اند بهره مند شوند .
  • مدت کسری خدمت متاهلین که فرزند ندارند باید بگوییم که به این افراد هیچ گونه کسری خدمتی تعلق نخواهد گرفت . مگر آنکه قانونی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی برای آن ها صادر شود .

باید توجه داشته باشید که این پیشنهاد به این صورت بوده است که کسری خدمت سربازان بدون فرزند به مدت ۳ ماه می باشد . ولی متاسفانه تا به امروز هیچ اعلام نظری درمورد آن صورت نگرفته است . یعنی کسری خدمت سربازان بی فرزنددر سال های اخیر مانند دیگر سربازان مشمول بوده و دچار هیچ تغییری نشده است . البته لازم به ذکر است که بدانید سازمان نظام وظیفه ی عمومی کسر خدمت متاهلین بدون فرزند را اینگونه قرار داده است که افراد متاهل بتوانند از مرخصی های بیشتری نسبت به سایر مشمولین استفاده کرده تا خدایی ناکرده خلل و ناراحتی در زندگی مشترکشان ایجاد نشود .

مدت کسر خدمت سربازان فرزند دار و متاهل به این صورت است که این افراد چه فرزند داشته باشند چه نه باید در طول هفته برای سه روز پس از ساعت کاری به مرخصی بروند.

سربازان متاهل

محل خدمت سربازان متاهل/ آموزشی سربازان متاهل به چه شکل است؟

محل آموزشی سرباز متاهل و نحوه ی تعیین آن از مهم ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه است. بدیهی است سربازی که دارای فرزند و همسر باشد علاوه بر وظیفه ای که به عنوان سرباز وظیفه برعهده دارد وظایف مهمی نیز در چارچوب خانواده به عنوان پدر و همسر بر عهده دارد. سازمان وظیفه در تلاش است که به سبب سرباز بودن پدر خانواده، آسیبی به خانواده و زندگی شخصی مشمولان وارد نشود. لذا این امکان را فراهم کرده است که دوره ی سربازی مشمول در محل زندگی همسر فرد متاهل باشد. البته ممکن است که محل آموزشی سرباز متاهل دور از محل سکونتش و در هر منطقه و شهری باشد البته این دوره؛ دوره ای نسبتا کوتاه و تنها دو ماه است، در چنین شرایطی بعد و از گذراندن دوره آموزشی سرباز متاهل لزوما باید به شهر محل سکونت همسرش منتقل شود و بقیه خدمت خود را در آنجا بگذراند.

یکی از مهم ترین تفاوت های شرایط خدمت مشمولان متاهل با مشمولان مجرد ، گذراندن دوران خدمت آنها در نزدیکی محل سکونت آن ها است . البته این محل سکونت ، به دو شکل تعیین می شود : شرایط خدمت سربازی سربازان متاهل

  1. محل سکونت خود مشمول
  2. محل سکونت همسر مشمول شرایط خدمت سربازی سربازان متاهل

البته باید توجه داشت که معمولا امکان بهره مندی همزمان سربازان متاهل از همه امتیازات وجود ندارد . برای مثال ، مشمولین متاهلی که دارای تجربه و تخصص خاصی می باشند ، درصورت بکارگیری در محل زندگی همسر ، ممکن است امکان به کارگیری تخصصی وی میسر نشود . برای کسب راهنمایی های بیشتر در این زمینه مشاورین متخصص مرکز آویژه دانش پاسخ گوی شما خواهند بود.

کسری های خدمت

 

مرخصی تشویقی سربازان متاهل

سربازان نظام وظیفه در دوره ی خدمت ضرورت می توانند از مدت مشخصی مرخصی سربازی استفاده کنند . این میزان را سازمان نظام وظیفه تعیین می کند . این قانون برای مشمولین متاهل و مجرد متفاوت خواهد بود . زیرا همانطور که در بالا توضیح دادیم اولویت اصلی با مشمولین متاهل می باشد . وضعیت مرخصی ها برای افراد مجرد و متاهل به صورت زیر می باشد .

  • میزان مرخصی مشمولین مجرد : مرخصی افراد مجرد طبق قانون نظام وظیفه ۲۲ است .
  • میزان مرخصی مشمولین متاهل : این مرخصی ها تا ۳۰ روز افزایش خواهند یافت .

مشمولین برای آشنایی با قوانین و استفاده از سایر تسهیلات خدمت سربازی متاهلین می توانند با مشاورین متخصص ما مشورت کنند . مرکز مشاوره آویژه برترین و بزرگترین مرکز مشاوره نظام وظیفه در کشور است . که با تسلط بر جدیدترین و مهم ترین قوانین نظام وظیفه مشمولین را راهنمایی می کند .

خدمت سربازی

تاثیر ازدواج در سربازی متاهلین

ازدواج برای مشمولان خدمت سربازی امتیاز محسوب می شود. شرایط خدمت سربازی افراد متاهل به واسطه ی وظایف و مسئولیت های سنگینی که به دوش دارند آسانتر است. حتی افرادی که در زمان سربازی ازدواج میکنند، میتوانند از این شرایط استفاده کنند. برای این افراد مرخصی تشویقی نیز در نظر گرفته شده است. این امکانات و شرایط نمایانگر این موضوع است که خدمت سربازی سدی برای ازدواج مشمولان نمیباشد بلکه در برخی موارد میتواند به مشمولان متاهل کمک کند. امریه سربازی یکی ازراه هایی است که سازمان وظیفه پیش روی مشمولان قرار داده تا بتوانند دوره ی سربازی خود را در ادارات و همانند کارمندان آن اداره طی کنند. در پایان نیز این دوره دوساله به عنوان سابقه برای سرباز در نظر گرفته میشود.

یکی از شرایط لازم برای دریافت امریه سربازی تاهل متقاضیان است، به این ترتیب متاهلان برای کسب امریه در اولویت هستند و شانس بیشتری دارند. اطلاع و کسب آگاهی از این شرایط خدمت سربازی افراد متاهل قبل از هر گونه اقدامی برای اعزام الزامی است.

با توجه به مطالب گفته شده ، افراد فاقد فرزند نمیتوانند کسری خدمت دریافت کنند . اما افراد دارای فرزند ، به ازای هر کدام از فرزندان سه ماه از خدمتشان کم خواهد شد . بنابراین شرایط کسری خدمت سربازان متاهل موضوع پیچیده ای نمیباشد . و لازمه ی آن تنها ازدواج کردن نیست بلکه داشتن فرزند است .

 

مرخصی تشویقی سربازان متاهل

 

قانون کسر خدمت مشمولین متاهل

قانون کسر خدمت مشمولین متاهل که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم به مشمولین کمک می کند تا بتوانند راجت تر از این قانون های کسری خدمت متاهلاستفاده کرده و سریع تر به نتیجه برسند .

  • اولین و مهم ترین قانون کسری خدمت متاهلیناین است که این مشمولین می توانند در شهر مجل سکونت همسرشان مشغول به خدمت شوند .
  • هم چنین از دیگر قانون کسر خدمت این سربازان متاهلاین است که زمان مزخصی این افراد که در سال های گذشته ۲۲ روز بود به ۳۰ روز تغییر کرده است . این نیز از مزیت های کسر خدمت برای افراد متاهل می باشد .

قوانین نظام وظیفه برای سرباز متاهل با قوانینی که برای سایر سربازان در نظر گرفته شده است تفاوت های زیادی دارد. این تفاوت ها نگرانی های سربازان و مشمولان متاهل را کمتر میکند. زیرا تعداد روزهایی که این افراد میتوانند از مرخصی استفاده کنند بیشتر است. همچنین تقریبا در نیمی از روزهای هفته به طور نیمه وقت باید در محل خدمت خود حاضر شوند. این موضوع باعث میشود که بتوانند در کنار خدمت سربازی خود به کار پاره وقت برای تامین معاش زندگی مشغول باشند. البته حقوقی که به این افراد داده میشود نیز میتواند کمکی برای گذراندن زندگیشان باشد. این حقوق برای افراد دارای فرزند بیشتر است.

یکی دیگر از مفید ترین قوانین نظام وظیفه برای سرباز متاهل امکان بهره مندی از کسری خدمت میباشد. این کسری به نحوی است که به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت متاهلان کم میشود. تشویقی ها و مزایای دیگر نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است که در این متن مفصلا مورد بحث قرار دادیم.

 

مشمولین متاهل

 

اعزام به خدمت مشمولین متاهل به چه صورت است؟

برخی افراد تصور میکنند به واسطه ی تاهل میتوانند معافیت سربازی دریافت کنند. اما تمام افراد بالای ۱۸ سال حتی در صورت تاهل باید به خدمت اعزام شوند. اما سازمان وظیفه همواره سعی میکند با مقرر کردن قوانین مختلف خدمت سربازی را برای مشمولان با شرایط خاص راحت تر کند.

یکی از مهم ترین تمهیداتی که سازمان وظیفه برای مشمولان متاهل در نظر گرفته این است که محل خدمت این افراد اغلب نزدیک یا در همان محل زندگی همسرشان میباشد و همچنین در مقایسه با سایر مشمولان، حقوق و مزایای بیشتری برای متاهلین مخصوصا متاهلین دارای فرزند در نظر گرفته شده است. چنانچه میخواهید از قوانین و مقررات مربوط به مشمولان متاهل اطلاع پیدا کنید اما منبع مناسبی در اختیار ندارید، توصیه ی ما استفاده از مشاوره نظام وظیفه میباشد. این مشاوره ها میتواند با استفاده از تجربیات کارشناسان و متخصصان این حوزه، به روز ترین بند ها و تبصره های نظام وظیفه عمومی برای مشمولان متاهل را در اختیار شما قرار دهد. همچنین سعی ما بر این بوده است که در این مقاله مسائل و موضوعات مهم مربوط به متاهلان را ارائه دهیم. لذا مطالعه ی دقیق این مقاله نیز میتواند مفید واقع شود و پاسخگوی سوالات شما باشد.

در سال های جاری به دلیل کمبود اطلاعات کافی ، بسیاری از مشمولین نگران این مسئله بودند که چگونه بتوانند با داشتن زن و فرزند به خدمت سربازی بروند . این مشمولین متاهل نگران شیوه ی گذراندن ۲۱ ماه خدمت سربازی خود بودند که باید این مدت را از خانواده و همسر خود دور باشند . اما این روزها مشمولین می توانند با استفاده از مشاوره قوانین معافیت و مشاوره در زمینه کسر خدمت ، از کسری خدمت سربازی به ویژه کسر خدمت سربازان متاهل بهره برده و مدت سربازی خود را کوتاه تر کنند .

کسری خدمت

 

سوالات متداول

حقوق سربازان متاهل بیشتر است ؟

با توجه به آنچه که گفته شد سازمان وظیفه عمومی برای مشمولان متاهل شرایط خاصی در نظر گرفته است . بیشتر بودن حقوق این افراد نسبت به سایر مشمولان نیز یکی از همین موارد است .

کسری خدمت سربازان متاهل چگونه است ؟

مشمولان متاهلی که فاقد فرزند باشند نمیتوانند از کسری خدمت برخوردار شوند ؛ اما مشمولان متاهلی که دارای فرزند باشند میتوانند به ازای هر فرزند سه ماه کسری خدمت دریافت کنند .

محل خدمت مشمولین متاهل چگونه است ؟

محل خدمت سربازان متاهل در همان شهر محل سکونت همسرشان میباشد . که اغلب به شکل امریه است و تنها در ساعات اداری موظف به انجام خدمت میباشند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کسری خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط خدمت سربازان متاهل

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.