کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

انجام پروژه کسری خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

پروژه کسری خدمت نظام وظیفه

پروژه کسری خدمت نظام وظیفه اخیرا مورد توجه تحصیلکرده ها قرار گرفته است . خدمت سربازی از اتفاقات مهم در زندگی پسران می باشد . همانطور که می دانیم ، پسران ایرانی تقریبا دو سال از مهم ترین لحظات زندگی خود را در این دوران سپری می کنند . شما حتما در اطرافیان خود پسرهایی را که علاقه ای به خدمت سربازی ندارند را دیده اید . اغلب پسران برای دور زدن این مساله دست به هرکاری می زنند .

سازمان نظام وظیفه عمومی برای پسرانی که شرایط خاص و ویژه ای دارند شرایط و امتیازاتی را درنظر گرفته است که بتوانند راحت تر با خدمت سربازی مواجه شوند . پروژه کسری خدمت نظام وظیفه ، یکی از این امتیازات است . عده ای شامل پروژه کسری خدمت نظام وظیفه میشوند . عده ای به دلیل شرایط خاص جسمانی و کفالت از خدمت سربازی معاف می شوند . عده ای نیز با  پروژه کسری خدمت نظام وظیفه، بخشی از سربازی را از حضور در پادگان معاف می شوند. حتما می پرسید پروژه کسری خدمت نظام وظیفه چیست ؟! در این قسمت از مقالات سایت مرکز مشاوره آویژه دانش ، آنچه نیاز است درباره پروژه کسری خدمت نظام وظیفه بدانید در اختیارتان قرار می دهیم . با ما باشید .

پروژه کسری خدمت نظام وظیفه را سازمان نظام وظیفه به دلایل مختلف در نظر گرفته است . افزایش تعداد دانشجویان و یا افزایش سن مشمولان خدمت سربازی از این دلایل است . پروژه کسری خدمت نظام وظیفه را افرادی می توانند انجام دهند که یا دانشجو و یا فارغ التحصیل مقاطعی خاص در دانشگاه ها می باشند .

از زمانی که پای پروژه کسری خدمت به نظام وظیفه باز شده است ، افراد بسیاری به هر دری میزنند تا از این ظرح استفاده کنند . اما برای پروژه کسری خدمت نظام وظیفه باید شرایط خاصی را دارا بود . از شرایط اصلی برای دریافت پروژه کسری خدمت نظام وظیفه نداشتن غیبت غیر موجه برای رفتن به خدمت سربازی می باشد .

بعلاوه ، برای کسب امتیاز پروژه کسری خدمت نظام وظیفه باید دانشجو یا فارغ التحصیل فوق لیسانس یا دکترا بود . اما اخیرا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی هم می توانند نسبت به اخذ پروژه کسری خدمت نظام وظیفه اقدام کنند.

پروژه کسری خدمت چیست؟

پروژه کسری خدمت سربازی چیست و چه کسانی میتوانند از این پروژه ها استفاده کنند؟ امروزه سوال ها درباره ی کسری خدمت و پروژه های مربوط به آن ها بسیار متداول شده است. درصد زیادی از جوانان ما در صدد بدست آوردن اطلاعات درباره این نوع کسری های خدمت سربازی و هم چنین شرایط استفاده از آن ها هستند. شاید خیلی از خانواده ها و حتی جوانان ذکور از کسری های خدمت بی اطلاع باشند. اما ما در این مقاله قصد داریم درمورد کسری خدمت و شرایط کامل آن صحبت کنیم. هم چنین مطالب کافی درباره ی قوانین مختلف آن در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهیم.

سوال اولی که در این باره مطرح میشود این است که کسری خدمت چیست؟ میدانید که پسران در کشور ما  باید یک دوره ی تقریبا دو ساله را برای خدمت سربازی بگذرانند. این دوره ی دو ساله به دلیل حضور مشمولین در پادگان ها و دوری از خانواده شرایط سختی را برای جوانان به وجود میاورد. به همین منظور امروزه خدمت سربازی نظام وظیفه به عنوان یک دردسر عظیم برای هر جوان ایرانی مشکلاتی به وجود آورده است.

اما در این چند سال گذشته با تمهیدات و نظارت های مستمر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایطی برای جوانان در نظر گرفته شده است. که از طریق آن ها میتوانند دوره ی خدمت ضرورت خود را بدون دغدغه و حتی در کنار خانواده بگذرانند. اما آیا این کار امکان پذیر است؟ در جواب خواهیم گفت آری. کسری های خدمت راهی برای فرار از حضور دو ساله در پادگان هاست. که با انواع این کسری ها و شرایط آن ها به طور مفصل آشنا خواهیم شد.

پروژه کسری خدمت چیست؟

شرایط اخذ پروژه کسری خدمت چگونه است ؟

برای اخذ پروژه کسری خدمت فقط کافیست دانشجوی ارشد و دکتری باشید . ( تبصره :دانشجویان نخبه کارشناسی نیز می توانند از ارگان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت سربازی پروژه دریافت کنند ) . متقاضیان فقط نباید در دوران غیبت از سربازی بوده و سرباز فراری تلقی شوند . مشمولین پروژه کسری خدمت سربازی می‌توانند درطول دوران دانشگاه یا تحصیل و پس از فارغ‌ التحصیلی تا زمان مشخص شدن وضعیت خدمت سربازی و ارسال دفترچه خدمت  سربازی برای دریافت پروژه کسری خدمت اقدام کنند .

متقاضیان با توجه به رشته تحصیلی می بایست ارگان یا سازمانی را انتخاب کنند که فعالیت آن ها به رشته تحصیلی آن ها مرتبط باشد . البته اگر متقاضی بتواند کارشناسان ارگان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت سربازی را متقاعد کند که توانایی انجام پروژه را دارد نیز میتواند پروژه ای را تعریف کند که به رشته تحصیلی شخص مرتبط نباشد .

شما برای دریافت پروژه تنها کافیست دانشجوی ارشد و به بالا باشید . پرونده ی شما در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح تنها یکبار بررسی می شود. بنابراین هنگامی که پروژه اول را انجام دادید باید آنرا نگه دارید . تا پروژه دوم نیز تمام شود. و هر دو را با هم به بنیاد نخبگان ارجاع دهید . رشته هایی مانند مهندسی مکانیک که دارای شبیه سازی هستند. و یا مهندسی برق و معماری و کامپیوتر که دارای طراحی و پیاده سازی و … هستند. می توانند از هر پروژه تا ۹ ماه نیز کسر خدمت بگیرند .

  • برای مشمولان عزیزی که قصد انجام پروژه کسری خدمت دارند ، دانستن اینکه موضوع انتخابی پروژه کسری خدمت آنها باید متناسب با رشته تحصیلی باشد یا خیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است . مرکز مشاوره آویژه دانش می تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند !  پروژه کسری خدمت شامل چه کسانی می شود
  • افراد متقاضی از هر نوع دو گروه نامبرده در بالا برای اخذ پروژه کسری خدمت، باید مدارک و رزومه خود را به سازمان مربوطه نیروهای مسلح برای تائید ارائه بدهند . آگاهی داشتن از مدارک پروژه کسری خدمت و آخرین تغییرات پروژه کسری خدمت از جمله مواردی است که می تواند کمک شایانی به افراد کند .

پروژه خدمت نظام وظیفه برای نخبگان

مدارک لازم برای پروژه کسری خدمت چیست ؟

مدارک اخذ پروژه کسری خدمت از مهم ترین بخش هایی است که باید مشمولین متقاضی کسری خدمت سربازی به آن دقت کافی داشته باشند. زیرا بدون مدارک صحیح و مستندات درست، مشمولین نمیتوانند برای دریافت پروژه های کسر خدمت سربازی اقدام کنند.زیرا قدم های اول پس از بررسی شرایط مشمولین، داشتن مدارک کامل و کافی است. پس مرحله به مرحله اقدامات دریافت کسری خدمت مربوط به پروژه را پشت سر بگذارید. در هنگام تهیه مدارک نیز دقت کافی داشته باشید.

مستندات و مدارک اخذ پروژه کسری خدمت

  1. عکس پرسنلی رنگی با پس زمینه سفید از چهره تمام رخ مشمولین ۴ عدد.
  2. شناسنامه ی مشمولان.
  3. کارت ملی مشمولین.
  4. کپی از تمام صفحات شناسنامه مشمول.
  5. مدرک تحصیلی مشمولین که باید از مقطع کارشناسی ارشد به بالا باشد.
  6. کپی کارت ملی مشمول.
  7. رزومه ی کاری و شغلی مشمولین.
  8. کپی از شناسنامه همسر مشمولین در صورت متاهل بودن.
  9. کپی شناسنامه فرزندان مشمول در صورت داشتن فرزند یا فرزندان.

این مدارک را هر چه سریع تر باید داوطلبان آماده کرده و به سازمان ملی نخبگان تحویل دهند. تا مراحل انتخاب موضوع پروژه صورت بگیرد. مشمولین باید این مراحل را هر چه سریع تر انجام دهند تا وارد غیبت سربازی نشوند.

شرایط اخذ پروژه کسری خدمت

لیست پروژه کسری خدمت سازمانها

ارگان های متصدی پروژه های کسری خدمت زیاد نیستند. زیرا این پروژه ها باید توسط سازمان ملی بنیاد نخبگان کشوری تصویب شود. بنابراین خود این سازمان تصمیم گیری ها برای انتخاب موضوعات پروژه را بر عهده گرفته است. هم چنین جوانان متقاضی و دانشجویان با مدارک عالی دانشگاهی میتوانند از طریف این ارگان ها تمام مراحل لازم را طی کرده و پروژه های کسری خدمت را در اختیار گرفته و شروع به کار کنند.

البته ارگان ها و سازمان هایی نیز وجود دازند که به عنوان ارگان های متصدی پروژه های کسری خدمت، از سوی سازمان ملی نخبگان تایید میشوند. که دانشجویان میتوانند با این مراکز وارد مذاکره شده و پروژه های خود را به انجام برسانند. یکی از این سازمان ها دانشگاه امام حسین است. که داوطلبان میتوانند اطلاعات لازم درباره ی این سازمان و ارکان را با یک تماس تلفنی با مرکز مشاوره آویژه بدست آورده و مراحل دیگر را پشت سر بگذارند.

قسمت اول : ارگان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت

  1. صا ایران
  2. دانشگاه صنعتی مالک اشتر
  3. سازمان جغرافیایی
  4. سازمان صنایع هوایی
  5. سازمان هوافضا
  6. معاونت تحقیقات سامد
  7. معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل ودجا
  8. موسسه آموزشی صنایع دفاعی
  9. سازمان صنایع دریایی
  10. سازمان توسعه صنایع انرژی
  11. سازمان تامین اجتماعی
  12. سازمان پژوهشی و نوآوری دفاعی سپند
  13. بنیاد حفظ آثار
  14. ودجا
  15. سازمان اتکا
  16. پژوهشکده عالی دفاع ملی
  17. پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی
  18. سازمان پدافند غیر عامل
  19. مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی
  20. سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  21. معاونت امور راهبردی س.ک.ن.م
  22. دفتر هماهنگی سایبری کشور
  23. دفتر واژه گزینی
  24. مرکز طراحی امام حسن مجتبی
  25. طرح و برنامه اداره امور اقتصادی
  26. سازمان تحقیقات و خودکفایی هوافضا سپاه
  27. سامان تحقیقات خودکفایی ندسا
  28. سازمان بسیج علمی پژوهش و فن آوری
  29. سازمان تربیت بدنی سپاه
  30. قرارگاه بعثت
  31. مجتمع تحقیقات و پژوهش جوادالائمه
  32. معاون الکترونیک فاوا سپاه
  33. پژوهشگاه مخابرات و الکترونیک نصر
  34. دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
  35. دانشگاه افسری امام حسین (ع)
  36. دانشگاه جامع امام حسین (ع)
  37. بنیاد توانا
  38. مرکز ملی فضای مجازی
  39. بانک انصار اداره تحقیق و توسعه

لیست پروژه کسری خدمت سازمانها

قسمت دوم : ارگان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت

  1. نهاجا
  2. نداجا
  3. نزاجا
  4. معاونت آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی آجا
  5. مرکز تحقیقاتی شهید خیراتی
  6. معاونت دانش پژوهش سپاه
  7. پژوهشگاه تسفیر
  8. اداره تحقیقات و خودکفایی آجا
  9. مرکز مطالعات و تحقیقات ق.پ.ه.خ
  10. انرژی اتمی
  11. دانشکده افسری امام علی
  12. سازمان تحقیقات ناجا
  13. سازمان تحقیقات و خودکفایی نزسا
  14. سازمان تحقیقات و خودکفایی نهسا
  15. پژوهشگاه اتکا
  16. دانشگاه دفاع ملی ( داعا )
  17. معاونت آموزش تحقیقات فناوری ساصد
  18. معاونت تحقیقات صنعتی سپاه
  19. دانشکده پژوهشکده عالی دفاعی (دافوس)
  20. قرارگاه خاتم الاوصیاء
  21. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء معاونت اداری مالی
  22. معاونت اموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی آجا
  23. باتری سازی نیرو

پروژه کسری خدمت لیسانس وجود دارد؟

مدرک تحصیلی  پروژه های کسری خدمت کدام است؟ مدرک تحصیلی  پروژه های کسری خدمت همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم باید مدارک دانشگاهی باشد. افرادی که در مقاطع پایین در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند. نمیتوانند از این مزایای پروژه ای کسری های خدمت نظام وظیفه بهره بگیرند. زیرا این نوع کسری خدمت یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از مزایا و تسهیلات نظام وظیفه میباشد. اما هر چه مدرک تحصیلی و مقطع مشمولین ارتقا پیدا کند. فرصت برای دریافت این پروژه های کسری خدمت از سوی بنیاد ملی نخبگان ایران امکان پذیر خواهد بود. که مهم ترین مزایای آن کم شدن و کاهش یافتن مدت خدمت سربازی میباشد.

مدرک تحصیلی  پروژه های کسری خدمت

  1. مدرک لیسانس یا کارشناسی ( در موارد خاص)
  2. مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد و تحصیل در این مقاطع در رشته های گوناگون.
  3. مدرک تحصیلی دکترا یا مقاطع بالاتر از آن و دانشجو بودن در رشته های مختلف این مقاطع.

پروژه کسری خدمت لیسانس

پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی چگونه است؟

دریافت پروژه کسری خدمت در حین خدمت نیز انجام می شود و به دو روش زیر از مراکز و سازمان های زیر نظر نیرو های مسلح که پروژه کسری خدمت ارائه می دهند می توان پروژه کسری دریافت کرد .

  1. با مراجعه مستقیم به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح و تحویل مدارک پروژه کسری خدمت و  ارسال رزومه ی شخصی خود , آنها شما را به سازمان مرتبط با رشته تحصیلی دانشگاهی و حیطه کاری خود معرفی می کنند که در آنجا بر روی پروژه پیشنهادی و مدت زمان کار شما در آنجا و مقدار کسری خدمت به توافق می رسید و سپس پروژه را شروع می کنید .
  2. شما می توانید به یکی سازمان های نظامی که مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح است مراجعه کرده و پس از تحویل مدارک پروژه کسری خدمت لازم بر سر انجام یک پروژه برای سازمان مورد نظر در ازای گرفتن کسری خدمت سربازی به توافق برسید . سپس سازمان و ارگان مربوطه به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح با ارسال نامه ای تشکیل پرونده می دهد .  این روش بر خلاف روش اول ساده تر بوده و به دلیل حق انتخابی که دارید بیشتر توصیه می شود . اکثر داوطلبان نیز این روش را ساده تر و عملی تر می دانند .

خرید پروژه کسری خدمت ممکن است؟

حضور مداوم جهت انجام پروژه جايگزين خدمت الزامي به این صورت است. که حضور شخص در سازمان های بکارگیرنده بصورت تمام وقت و الزامی است. اما ميزان حضور شخص با توجه به نياز سازمان معرفي شده . و توسط خود سازمان تعيين مي گردد . البته در صورت نياز سازمان براي حضور تمام وقت نخبگان. بايد شرايط مورد نياز براي خوراك ، پوشاك و مسكن فرد. توسط سازمان بکارگیرنده فراهم شود . زمان شروع حقوق و بیمه به این صورت است. که پس از رسيدن نامه شروع به كار به سازمان بكارگيرنده. آن سازمان بايد براي برقراري حقوق و بيمه اقدام كند . به یاد داشته باشید که نامه تاييديه پروپوزال بايد به همراه خود پروپوزال. توسط سازمان بکارگیرنده به مركز نخبگان تحويل داده شود .

هدف از اجرای طرح پروژه کسری استفاده بهینه از توان علمی دانشجویان مشمول. تسریع و تسهیل امور سربازی برای افراد واجد شرایط. و همچنین ارتقاء دستاورد های تحقیقاتی است. اما متقاضیان بنا به وضعیت خود باید دارای شرایطی باشند . نخبگان بايد داراي شرايط احراز نخبگي از بنياد ملي نخبگان باشند . همچنین همكاران تحقيقاتي یعنی افراد با مقطع تحصيلي كارشناسي ارشد. كه توان انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي را داشته باشند. مي‌توانند در اين طرح مشاركت نمايند . کسانی که جزو نخبگان و استعدادهای برتر هستند. از جانب بنیاد نخبگان به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. که پس از آن با توجه به نیازهای دستگاه‌ها و نهادها. این افراد برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی به نهادهای مختلف معرفی می‌شوند .

با این وجود خرید پروژه کسری خدمت سربازی نیز وجود دارد. موسسات و مراکز زیادی این مورد را انجام می دهند که با مراجعه به این مراکز می توانید در وقت خود صرفه جویی نمایید.

درباره پروژه کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان چه میدانید؟

گروه اول مشمولین پروژه کسری خدمت سربازی , دانشجویانی هستند که زمان تحصیل در  انجمن بنیاد ملی نخبگان عضو شده اند . آن ها می توانند با به همراه داشتن مدرک تحصیلی خود ، به بنیاد مراجعه کنند . سپس بنیاد آن ها را به سازمان های مربوطه برای اخذ پروژه کسری معرفی می کند . این دسته از مشمولین پروژه کسری خدمت پس از معرفی به یکی از سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری ، پروژه ی تحقیقاتی خود را اخذ می کنند .

با توجه به شرایط و ضوابط موجود  برای مشمولین پروژه کسری خدمت ، شخص برای انجام پروژه ، باید به مدت حداقل یک سال بر روی پروژه ی تعریف شده از طرف سازمان ، کار تحقیقاتی خود را انجام دهد . پس از به اتمام رساندن و تحویل پروژه شخص فقط کافیست در دوره آموزشی خدمت سربازی شرکت و پس از گذراندن این دوره کارت پایان خدمت سربازی خود را از نیروهای مسلح دریافت کند . پروژه ی تحقیقاتی ارائه شده توسط نیرو های مسلح بیشتر در موضوعات مربوط به حوزه نظامی می باشد . البته این امکان نیز وجود دارد با توجه به نیاز های سازمان و ارگان معرفی شده پروژه های کسری با موضوعاتی متفاوت ارائه شده و تحقیق بر آن صورت پذیرد . مشمولین پروژه کسری خدمت با توجه به زمینه کاری و رشته تحصیلی خود ممکن است به سازمان های متفاوتی برای اخذ پروژه معرفی شوند .

پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

پروژه کسری خدمت سپاه چه شرایطی دارد؟

یکی از فرصت های ارزشمند برای کاهش زمان سربازی انجام طرح ها و پروژه کسری خدمت سپاه می باشد . مرکز تحقیقات نخبگان سپاه با اجرای این طرح برای افراد تحصیل کرده ، به ازای خدمت سربازی طرح های تحقیقاتی ، علمی و پژوهشی خود را به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر ارائه می دهد .

هدف از ایجاد این طرح : ۱- آسان کردن و دادن امتیاز ویژه ( جایگزینی یا کسر خدمت ) به افراد تحصیل کرده (مشمولین دریافت پروژه کسری خدمت ) ۲- بهره مندی از تمام توان و بنیه علمی دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی با شرایط دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکترا . داوطلبین می بایست با مطالعه قوانین پروژه کسری خدمت و تکمیل مدارک از طریق سایت آمادگی خود را اعلام کنند . سازمان ها و دانشگاه ها نیز پروژه کسری خدمت ارائه می دهند . در این قسمت به فعالیت های علمی سپاه پرداخته و زمینه های مورد مطالعه پروژه کسری خدمت سپاه را بررسی می کنیم .

پروژه کسری خدمت ارتش چه شرایطی دارد؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران از بین دانشجویان / فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های زیر به عنوان همکار تحقیقاتی در قالب کسر خدمت سربازی با شرایط زیر دعوت به همکاری غیر حضوری می نماید. داوطلبان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط درخواست خود را  ارسال نمایند.

شرایط لازم جهت دریافت پروژه کسری خدمت ارتش:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد
  • توانمندی در انجام پژوهش به تشخیص اداره فن آوری اطلاعات
  • دارا بودن صلاحیت نخبگی به تشخیص بنیاد نخبگان نیروهای مسلح برای افراد در اولویت بوده و جایگزین خدمت سربازی می گردد

کسری خدمت سربازی

پروژه خدمت نظام وظیفه برای نخبگان

یکی دیگر از امتیازات نظام وظیفه اختصاص دادن پروژه خدمت سربازی به نخبگان و دانش آموختگان برتر و نخبه میباشد. لازم است بدانید که این پروژه با پروژه کسری خدمت تفاوت هایی دارد . همانطور که اشاره شد پروژه کسری خدمت نظام وظیفه فقط برای دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و بالاتر می باشد . ولی پروژه خدمت سربازی برای نخبگان برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می باشد . این پروژه برای دارندگان مدرک کارشناسی که قصد ادامه تحصیل ندارند نیز قابل استفاده می باشد.

در انجام پروژه کسری خدمت نظام وظیفه نیازی به حضور در پادگان نیست . فرد مشمول با حضور در مراکز پژوهشی و انجام پروژه های تحقیقاتی می تواند زمان سربازی را سپری کند . لازم به ذکر است که در این نوع پروژه کسری افراد از حقوق بیشتری نیز برخوردار می باشند.

طبق قوانین نظام وظیفه کشوری برای آن دسته از استعداد های برتر و نخبگان دانشگاهی که شرایطشان در قوانین ذکر شده است و بنیاد ملی نخبگان نیرو های مسلح نیز آن ها را تایید کرده است نحوه گذراندن خدمت سربازی به این گونه است که آنان می‌بایست ، یک یا بیشتر پروژه کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان که در موضوعات مختلف تعریف می شود را تحویل گرفته و با گذراندن فقط یک دوره آموزشی کارت پایان خدمت دریافت کنند .

ارائه پروژه در موضوعات لشکری و کشوری دارای شرایط ویژه و خاصی است که یکی از آنها این است که پروژه هایی تعریف شوند که حداقل یک سال مراحل تحقیقاتی وعملیاتی این پروژه طول بکشد . آن دسته از افرادی که عضو بنیاد نخبگان بوده و جز استعدادهای برتر شناخته می شوند باید در بنیاد ملی نخبگان حضور پیدا کرده و در آنجا به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی می‌شوند که پس از آن با توجه به نیاز سازمان ها و ارگان های زیر نظر نیرو های مسلح برای انجام پروژه‌های کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان به نهادهای مختلف معرفی می‌شوند .

پروژه کسری خدمت نظام وظیفه,مشاوره پروژه کسری خدمت نظام وظیفه, مشاوره تلفنی پروژه کسری خدمت سربازی، پروژه کسری خدمت سربازی، کسری خدمت سربازی، مشاوره پروژه کسری خدمت سربازی

نحوه اخذ پروژه کسری خدمت نظام وظیفه

برای اخذ پروژه کسری خدمت نظام وظیفه نیاز است از طریق دو روش اقدام کنید . این دو روش عبارتند از :

  1. ثبت نام از طریق بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح
  2. ثبت نام از طریق سازمان های ارائه دهنده پروژه
  • در روش اول اخذ پروژه کسری خدمت نظام وظیفه ، باید به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح مراجعه کنید.
  • مدارک مورد نیاز را تحویل دهید .
  • در بنیاد پرونده ای با نام شما تشکیل می شود و شرایط و مدارک شما مورد ارزیابی قرار می گیرد .
  • در صورت تایید مدارک، سازمانی مرتبط با زمینه فعالیتتان به شما معرفی می شود .
  • سازمان مربوطه پروژه ای در ارتباط با زمینه ی تحصیلیتان به شما معرفی می کند .
  • در صورت توافق شما و سازمان مرتبط، پروژه تایید می شود .
  • در نهایت پروژه ی انتخابی شما در بنیاد ملی نخبگان ثبت می شود .

در روش دوم اخذ پروژه کسری خدمت ، شما باید به سازمان ارائه دهنده ی پروژه ها رجوع کنید و بعد از مراجعه به سازمان ، مدارک مورد نیاز پروژه کسری خدمت نظام وظیفه خود را ارائه دهید . در صورت وجود داشتن پروژه مرتبط با زمینه تحصیلیتان پرونده ی شما در بنیاد ملی نخبگان تشکیل می شود .

پروژه کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان

اطلاعیه ها پروژه کسری خدمت و شروع به کار

مراحل شروع به كار از طرف مركز نخبگان به این صورت است. که نامه تاييده پروپوزال به همراه خود پروپوزال. بايد توسط سازمان بکارگیرنده به مركز نخبگان ارسال شود. پروپوزال مورد بررسي قرار گرفته . و در صورت نياز به اصلاح، موارد مورد نظر. همراه نامه شروع به كار به سازمان به كارگيرنده ارسال مي­شود. لازم به ذكر است موارد اصلاحي. بايد در اولين گزارش پيشرفت کار لحاظ شود . مدت ۱۴ ماه پروژه جايگزين خدمت از زماني محاسبه مي شود. که پس از معرفي شخص به سازمان مربوطه. از  براي انجام پروژه تحقيقاتي، شخص بايد براي تصويب پروپوزال خود اقدام كند. پس از تصويب پروپوزال، سازمان بكارگيرنده نامه ي ” تاييديه پروپوزال “. به همراه خود پروپوزال را به مركز نخبگان ارسال مي كند. تاريخ نامه ي تاييده پروپوزال توسط مركز نخبگان. ملاك شروع ۱۴ ماه پروژه جايگزين خدمت است .

در صورتی که شخص مشمول پروژه خود را زودتر از۱۴ ماه تمام کرد. باید به ميزان ماه هاي باقي مانده پروژه جديد تعريف شده. و شخص موظف است. آن را انجام داده تا مجموع چهارده ماه كامل شود . پس از دفاع پروژه در سازمان بكارگيرنده. نامه اتمام پروژه از طرف سازمان بكارگيرنده صادر مي شود. اين نامه به همراه كتاب گالينكور شده. و سي دي، با فرمت مشخص شده. بايد به مركز نخبگان تحويل داده شود. بعلاوه مدارك صدور كارت نيز بايد براي تكميل پرونده. توسط خود شخص به مركز نخبگان تحويل داده شود . مشمول در صورت عدم جواب بنياد ملي و پايان فرجه معافيت. بايد به صورت عادي براي اعزام به خدمت اقدام نماييد. به محض دريافت جواب به مركز نخبگان اطلاع داده. و براي رها سازي از يگان خدمتي اقدام نماييد .

تعیین پروپوزال و شرایط کاری

مشمول برای تعیین مدت زمانی که می توان در آن پروپوزال را تصویب نمود . پس از مراجعه به سازمان معرفي شده اين مدت بستگي به سازمان مربوطه. و توانايي شخص در تهيه و تصويب پروپوزال دارد. اگر زمان تصويب پروپوزال به طول انجاميد. شخص بايد مركز را درباره ي علت تاخير در جريان بگذارد. تا وضعيت وي توسط مركز نخبگان مورد بررسي قرار گيرد. حداکثر مدت زمان تصویب پروپوزال ۲ ماه می باشد . ميزان حقوق و بيمه در مدت انجام پروژه جايگزين خدمت به این گونه است. که سازمان بكار گيرنده موظف است. پس از مجوز شروع به كار ارسال شده توسط مركز نخبگان. جهت برقراري حقوق و بيمه شخص اقدام كند . البته حقوق و بيمه بايد تا انتهاي مدت زمان انجام پروژه. يعني حداكثر ۱۹ ماه برقرار باشد .

همچنین گزارش پيشرفت پروژه ابتدا بايد به سازمان بكارگيرنده تحويل داده شود. سپس سازمان بكارگيرنده نامه تاييده گزارش پيشرفت را به مركز نخبگان ارسال مي كند. ( ارسال این گزارش الزامی بوده. و در صورت عدم ارسال آن این مرکز از ارائه هر گونه خدمات به نخبگان معذور است. ) . تعداد گزارش پيشرفتی که بايد تحويل داده شود. به این صورت است. که حداقل سه گزارش پيشرفت بايد به مركز نخبگان تحويل داده شود . براي ارائه هر گونه گواهي اشتغال به خدمت. مجوز شروع بكار از طرف مركز نخبگان الزامي است. لازم به ذكر است. بعد از گزارش پيشرفت اول مي توان گواهي اشتغال به خدمت. براي آزاد سازي مدرك تحصيلي صادر كرد . همچنین براي گرفتن مجوز خروج از كشور. نامه از سازمان بكارگيرنده با ذكر تاريخ رفت و برگشت. كشور و علت سفر الزامي است . با ارائه اين نامه به مركز نخبگان مجوز خروج از كشور بررسی مي شود .

مدت زمان کسری در صورت اخذ پروژه

مدت زمان کسری در صورت اخذ پروژه

مدت زمان کسری در انجام پروژه های کسری خدمت بسته به نوع پروژه متفاوت می باشد . بعضی از پروژه ها تحقیقاتی می باشند ، در حالی که بعضی از آن ها درباره ساخت و طراحی و یا تحقیقات گسترده هستند . در این صورت مدت زمان انجام پروژه به دو بخش تقسیم می شود . مسلما هرچه پروژه سخت تر باشد مدت زمان کسری بیشتری به فرد تعلق می گیرد .

در پروژه کسری خدمت نظام وظیفه چه برای افراد نخبه و چه افراد غیر نخبه قانونی وجود دارد که بر اساس آن ، معمولا هر ۳ ماه یک بار باید توسط فرد گزارش کاری برای بررسی روند کار آماده شود .

کسری خدمت با پایان نامه

سازمان نظام وظیفه برای تحصیلکرده های این مرز و بوم ، چند امتیاز مهم و طلایی در نظر گرفته است . یکی از این امتیازات استفاده از پایان نامه ها برای گرفتن کسری می باشد .

مراحل استفاده از این امتیاز به شرح زیر است :

  • شما باید CD پایان نامه را آماده کنید.
  • سپس آن را به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح ارائه کنید.
  • پایان نامه شما به سازمان های فعال که با زمینه فعالیت شما مرتبط است برای داوری ارسال می گردد .
  • ظرف مدت چند ماه نتیجه را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح اعلام می کنند .
  • مدت زمان کسری خدمت نظام وظیفه حداکثر ۶ ماه می باشد .
  • ممکن است نتیجه اعلام شود و مدت زمان کسری بسیار پایین تر از حد تصورتان باشد .
  • بهتر است نسبت به تجدید نظر در این زمینه اقدام کنید .

کسری خدمت پروژه سربازی

نکات مهم درباره کسری خدمت پروژه سربازی

  1. در شرایطی خاص نیز می توان همزمان چند پروژه ی کسری خدمت نظام وظیفه را اخذ کرد
  2. پروژه ها را برای داوری به هیچ وجه به صورت تک تک ارائه نکنید .
  3. قوانینی اخیرا وضع شده است که لازم است هرچه سریعتر از همه ی آن ها با خبر شوید .

    سوالات متداول

    میزان کسری خدمت پروژه های سازمان ملی نخبگان چقدر است؟

    مشمولین با دریافت پروژه های مختلف از سازمان ملی نخبگان کشور میتوانند از ۶ ماه تا یک سال کسری های خدمت نظام وظیفه بهره مند شوند. که این میزان کسری به نوع پروژه ی آنان بستگی دارد.

    مدارک لازم برای دریافت پروژه های کسری خدمت چیست؟

    شناسنامه، کارت ملی، عکس پرسنلی، آخرین مدرک تحصیلی و رزومه ی کاری مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت پروژه های بنیاد نخبگان میباشند.

    مهم ترین شروط دریافت کسری خدمت سربازی با پروژه ی کسری چیست؟

    داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر و نداشتن غیبت غیر موجه از شرایط لازم برای دریافت کسری خدمت پروژه ی نخبگان میباشد.

    خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

    هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

    در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کسری خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه انجام پروژه کسری خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.