کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

وثیقه خروج از کشور

وثیقه خروج از کشور

وثیقه خروج از کشور یکی شرایطی است که سازمان وظیفه عمومی برای خارج شدن افراد مشمول و یا سربازان در نظر گرفته است . درواقع افرادی که به سن مشمولیت میرسند و خدمت سربازی را به پایان نرسانده باشند و یا مشمولانی که معافیت سربازی  از نوع موقت را دریافت کرده باشند ، برای خارج شدن از کشور باید وثیقه ای را به عنوان ضمانت نزد سازمان وظیفه عمومی کشور بگذارند . اما هدف از مقرر کردن وثیقه خروج از کشور چیست ؟ گاهی افراد مشمول و یا سربازان به دلایل مختلف مجبور به ترک کشور میشوند ؛ در اینگونه موارد ، مجوز خروج این افراد بایستی صادر شود . اما لازمه صدور این مجوز ، کسب اطمینان از بازگشت به موقع این افراد مشمول و یا سرباز به کشور میباشد . به همین دلیل وثیقه خروج از کشور باید به سازمان های مربوطه همچون نظام وظیفه ارائه گردد .


بیشتر بخوانید: فرآیند خروج از کشور دانشجویان چگونه است


وثیقه خروج از کشور

البته نکات بسیار زیادی درباره ی وثیقه ی مورد نیاز برای خروج از کشور مشمولان وجود دارد . از جمله میزان آن که بر طبق نوع سفر و طول آن متفاوت میباشد . اگر بخواهیم برخی از انواع مسافرت ها را بیان کنیم باید به مواردی همچون ؛ سفرهای زیارتی ، سفرهای سیاحتی ، سفرهای مطالعاتی ، سفرهای علمی ، سفرهای درمانی و … اشاره کرد . که مقدار وثیقه برای هر کدام از این موارد بسته به مدت سفر متفاوت میباشد . مثلا وثیقه خروج از کشور برای سربازانی که به قصد سفرهای درمانی از کشور خارج میشوند ، با وثیقه مورد نیاز برای سفرهای زیارتی متفاوت است . به دلیل اهمیت و حساسیت این موضوع ، سعی میکنیم در این مقاله به بررسی تمام جزییات و نکات مربوط به وثیقه لازم برای خروج از کشور سربازان و مشمولان میپردازیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی نظام وظیفه


وثیقه خروج از کشور مشمولین

وثیقه خروج از کشور مشمولین درواقع مبلغی میباشد که سازمان نظام وظیفه نزد خود نگه میدارد تا زمانی که مشمولان به کشور بازگردند . اما چرا مشمولان خدمت سربازی برای خارج شدن از کشوربه وثیقه نیاز دارند ؟ میدانیم که بر طبق قانون نظام وظیفه افراد مذکر با رسیدن به سن ۱۸ سالگی که همان سن مشمولیت میباشد ؛ اجازه خروج از کشور را ندارند . مگر اینکه وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند و یا برای سفرهای ضروری مجوز های لازم را اخذ کنند . دریافت مجوز برای خروج از کشور نیز مراحل و قوانین مربوط به خود را دارد که یکی از اساسی ترین این موارد وثیقه خروج از کشور مشمولین میباشد . این وثیقه تا زمان بازگشت مشمولان به کشور نزد سازمان وظیفه عمومی به عنوان ضمانت میماند . و افراد با بازگشت به کشور میتوانند برای مسترد شدن وثیقه خود درخواست دهند .

نکته ی مهم این است که وثیقه افرادی که در زمان مقرر به کشور بازنگردند ، توسط سازمان وظیفه عمومی کشور ضبط میشود . درواقع وثیقه خروج از کشور مشمولین ضمانتی بر بازگشت به موقع مشمولان میباشد . یکی از نکات مهم برای خروج از کشور مشمولان خدمت سربازی این است که تنها افرادی میتوانند از کشور خارج شوند ، که غیبت نداشته باشند . بنابراین مشمولان غایب حتی با ارائه وثیقه نیز نمیتوانند از کشور خارج شوند . از طرفی آن دسته از مشمولانی که دوره ی تحصیل آن ها به پایان رسیده باشد نیز میتوانند با ارائه ی وثیقه ی معتبر و مورد تایید نظام وظیفه برای خروج از کشور اقدام کنند . که این اقدام باید از طریق ثبت درخواست در سامانه سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور صورت بگیرد .

وثیقه خروج از کشور مشمولین


بیشتر بخوانید: مشاوره کسری خدمت سربازی


وثیقه خروج از کشور دانشجویان

وثیقه خروج از کشور دانشجویان نیز بر اساس مصوبات سازمان وظیفه مشخص میشود . که بر اساس نوع و مدت سفر متفاوت است . برخی از انواع سفرهایی که دانشجویان مشمول انجام میدهند میتوان به سفرهای علمی اشاره کرد که با هدف شرکت در کنگره ها و کنفرانس های بین المللی انجام میشود . که معمولا مدت زمانی که برای این سفرها در نظر گرفته میشود ۳۰ روز است . و دانشجویان با ارائه گواهی معافیت تحصیلی و همچنین وثیقه به مبلغ ۸ میلیون تومان میتوانند از کشور خارج شوند . وثیقه خروج از کشور دانشجویان برای سفرهای زیارتی بین ۳ تا ۱۵ میلیون تومان میباشد . سفرهای مطالعاتی یکی دیگر از انواع سفرهایی میباشد که اغلب دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد از آن استفاده میکنند . که وثیقه خروج از کشور دانشجویان برای این نوع سفرها نیز بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان است .


بیشتر بخوانید: تردد مشمولین خدمت به خارج از کشور چگونه است


وثیقه خروج از کشور برای دانش آموزان

وثیقه خروج از کشور برای دانش آموزان از دیگر موارد مربوط به وثیقه میباشد . این مورد برای افرادی است که در زمان دانش آموزی به سن مشمولیت میرسند و قصد خروج از کشور را دارند . چنانچه هدف خروج از کشور دانش آموزان سفرهای زیارتی باشد ، باید گواهی اشتغال به تحصیل را برای دریافت مجوز خروج ارائه دهند . از طرفی وثیقه خروج از کشور برای این افراد ۳ میلیون تومان است . دانش آموزانی که به قصد شرکت در مسابقات ورزشی از کشور خارج میشوند باید دارای گواهی معافیت موقت باشند یا در زمان قانونی بعد از فارغ التحصیلی باشند . سازمان وظیفه عمومی وثیقه خروج از کشور دانش آموزان برای این نوع سفرها را ۱۵۰ میلیون ریال قرار داده است . علاوه بر ین موارد ، افرادی که برای سفرهای سیاحتی میخواهند از کشور خارج شوند باید وثیقه ۱۵۰ میلیون ریالی را به سازمان وظیفه بسپرند .

وثیقه خروج از کشور برای دانش آموزان


بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی


میزان وثیقه خروج از کشور

میزان وثیقه خروج از کشور برای افرادی که میخواهند از کشور خارج شوند موضوع خیلی مهمی میباشد . که همانطور که قبلا اشاره کردیم ؛ بر اسا نوع مسافرت و مدت زمان آن متفاوت میباشد . بر اساس قوانین اعلام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ، ورزشکاران مشمولی که برای مسابقات ورزشی میخواهند از کشور خارج شوند ؛ باید مبلغ ۱۵ میلیون تومان را به عنوان وثیقه نزد این سازمان بگذارند . یکی دیگر از سفرهای تعریف شده از سوی این سازمان ،سفرهای سیاحتی است که به منظور ملاقات با اقوام و افزایش دانش فردی انجام میشود . وثیقه خروج از کشور مشمولین برای این نوع سفرها نیز مبلغ ۱۵ میلیون تومان است . که برای این نوع مسافرت ، حداکثر بیست روز در نظر گرفته شده است . سفرهای علمی و مطالعاتی نیز از دیگر انواع مسافرت های تعریف شده در قوانین نظام وظیفه ی عمومی میباشد .

میزان وثیقه خروج از کشور برای سفرهای علمی و مطالعاتی نیز حدود ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال است . افرادی که مدارک لازم همچون برگه معافیت تحصیلی ، یا مهلت بعد از فارغ التحصیلی و … را برای خروج از کشور ارائه میدهند ، در مراحل بعد ملزم به پرداخت وثیقه خروج از کشور میباشند . در زمان ثبت درخواست خروج از کشور ، باید یک شماره حساب نیز ارائه شود . تا در زمان بازگشت به کشور و ثبت درخواست مسترد کردن وثیقه ، مبلغ وثیقه به این شماره حساب بازگردد . افرادی که در زمان مشخص شده به کشور وارد نشوند ، نمیتوانند وثیقه خود را باز پس بگیرند .

سوالات متداول

خروج از کشور مشمولان غایب امکان پذیر است ؟

خیر ، یکی از مهم ترین شرایط برای اخذ مجوز خروج از کشور نداشتن غیبت میباشد . بنابراین افراد غایب نمیتوانند برای خروج از کشور درخواست دهند .

شرایط خروج از کشور دانشجویان چیست ؟

نداشتن غیبت از خدمت سربازی مهم ترین شرط خروج از کشور مشمولان میباشد . همچنین ارائه ی گواهی اشتغال به تحصیل در سنوات مجاز و یا سنوات ارفاقی از دیگر شرایط لازم برای خروج دانشجویان است .

میزان وثیقه خروج از کشور چقدر است ؟

مبلغ وثیقه خروج از کشور به نوع سفر و مدت زمان سفر بستگی دارد . که بر این اساس برای انواع سفرهای زیارتی ، سیاحتی ، علمی ، مطالعات و سایر انواع سفرها متفاوت میباشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : میزان وثیقه جهت خروج از کشور مشمولین خدمت سربازی

 

برای مشاوره در زمینه وثیقه خروج از کشور

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.