کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

ازدواج در حین خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

شرایط ازدواج در حین خدمت سربازی چگونه است؟

تاثیر ازدوج در سربازی چیست؟

ازدواج در حین خدمت سربازی برای برخی افراد ناممکن به نظر میرسد. در زندگی هر شخص دوره­هایی وجود دارد که خواه ناخواه باید  گذرانده شوند و با آن­ها مواجه شویم،یکی از مهم­ترین و شاید پردغدغه ترین این دوره­ها برای مردان،دوران سربازی باشد. حال اگر فرد متاهل باشد،دغدغه اش دو چندان خواهد شد.همین دغدغه های بسیار باعث شده است که افراد متاهل و همسرشان از سربازی وحشت بسیاری داشته باشند در حدی که گاها غیبت می کنند و از رفتن به سربازی فرار می کنند، اما اگر همین افراد اطلاعات درستی در مورد شرایط ازدواج در حین خدمت سربازی برای افراد متاهل داشته باشند با این موضوع بسیار ساده تر برخورد خواهند کرد و تا حد زیادی از ترس آنها کاسته خواهد شد. درادامه با توجه به نیاز این افراد  و شرایطشان به چند سوال اساسی در این مورد پاسخ خواهیم داد.

ازدواج در حین خدمت سربازی چگونه است؟

در گذشته بنظر می رسید که ازدواج و سربازی دو امر مغایر باشند،اما امروزه اینگونه نیست و افرادی که قصد ازدواج در حین خدمت سربازی را دارند می توانند از امتیازات سربازان متاهل بهره مند شوند. بنابراین بعد از ازدواج میتوانند از ۷ رو مرخصی بیشتر در طی سال بهره مند شوند و هم چنین میتوانند از کسری خدمت نیز استفاده بکنند.

شایان ذکر است که در این دوره به حقوق انها نیز افزوده می شود. یکی از موضوعات دیگر در این زمینه این است که ممکن است سرباز در شهری غیر از شهر سکونت همسر خود خدمت بکند که برای اینجور موارد امتیاز انتقالی در نظر گرفته شده است تا سربازان در این مورد نیز دغدغه نداشته باشند.علاوه بر این با یکی دیگر از کارهایی که در زمینه اقتصادی برای سربازان متاهل انجام شده است آموزش های دوره فنی و حرفه ای برای راه انداختن کسب و کاری به عنوان شغل دوم است تا بتواند کمک خرجی برای خانواده باشد.

مزایای ازدواج در حین خدمت سربازی چیست؟

سربازی افراد متاهل چگونه است؟

سربازی افراد متاهل تقریبا مثل افراد مجرد می­باشد اما دارای  امتیازات متعددی است تا دوران سربازی را برای افراد متاهل که شرایطشان خاص است راحت تر بکند. در ابتدا قرار بود قانونی مبنی بر معافیت افراد متاهل از خدمت  سربازی وضع شود اما با توجه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ ارزش و منزلت ازدواج این قانون عملی نشد. با توجه به اینکه افراد متاهل از خدمت سربازی معاف نیستند،در قانون نظام وظیفه تسهیلاتی برای این افراد قرار داده شده اس که میتوان به :

  • خدمت در شهر محل سکونت همسر
  • مرخصی بیشتر
  • کسری خدمت به ازای فرزند (هر فرزند ۳ ماه)
  • اولویت برای گرفتن امریه
  • اولویت برای اموزش های مهارتی فنی و حرفه­ای اشاره کرد.

این امتیازات باعث شده است که افراد متاهل راغب به گذراندن خدمت سربازی خود شوند و از غیبت کردن بی مورد بپرهیزند. تمامی این تسهیلات برای این فراهم شده است که متاهلان و خانواده هایشان بتوانند دوران سربازی را هرچه راحت تر به پایان برسانند.

حقوق سربازان متاهل به چه میزان است؟

یکی از بزرگ ترین معضلات سربازان چه مجرد چه متاهل میزان حقوقی است که در دوران خدمت سربازی به آنها پرداخت می­شود. با توجه به اینکه خدمت سربازی تقریبا تمام وقت سربازان را می گیرد به طوری که آنها نمی توانند در مدت سربازی به داشتن شغلی فکر کنند، بنابراین تنها منبع درآمد بسیاری از سربازان همین حقوق سربازی خواهد بود. شرایط برای افراد متاهل سخت تر نیز است زیرا آنها علاوه بر خرج خود باید خرج همسر و فرزندان، اجاره مسکن و … را نیز پرداخت کنند.

بر اساس قانون حقوق سربازان متاهل بر اساس مدرک تحصیلی و  منطقه عملیاتی که در آن مشغول به خدمت هستند، متفاوت خواهد بود.

حقوق سربازان در کمترین حالت به ۱۴۰۰۰۰ تومان و در بیشترین حالت که مخصوص پزشکان متاهل می باشد به ۵۵۰۰۰۰ تومان می رسد که دریافتی بیشتر افراد همان حدود  ۱۴۰۰۰۰ تومان می باشد که واقعا مبلغ بسیار ناچیزی است. در بیشتر اوقات این پول صرف :

  • جابجایی بین شهری
  • جابجایی درون شهری(به علت اینکه صبح زود باید در محل خدمت باشند اکثر اوقات وسایل حمل و نقل عمومی در آن ساعت در دسترس نیستند)
  • هزینه خورد و خوراک سربازان می شود و آنقدری نیست که بتوانند روی این پول حساب خاصی باز کنند.

ستاد کل نیروهای مسلح برای حل مشکل کم بودن حقوق ،اموزش های فنی حرفه ای را در دوران سربازی به عنوان راه حل انتخاب کرده است ولی خب زمان لازم است تا میزان کارامد بودن این روش معلوم شود. این اموزش ها به گونه ای است تا شما حین خدمت سربازی بتوانید مهارتی را فرا گرفته و از طریق ان کسب درامد کنید.

نظام وظیفه

محل خدمت سربازان متاهل کجاست؟

به دلیل اینکه افراد متاهل،دارای تعهد به همسر و فرزندان خود می باشند،بنابراین باید بتوانند وقت بیشتری را با خانواده خود سپری کنند. بر اساس قانون سربازان متاهل در شهری که همسر آنها ساکن است و یا در حومه آن شهر باید به خدمت سربازی بپردازند تا هم بتوانند به امور مربوط به خانواده خود رسیدگی کنند وهم با خیالی اسوده از خانواده خود بتوانند خدمت سربازی اشان را پشت سر بگذارند. هم چنین اگر شرایط خدمت در نزدیکی محل زندگی وجود نداشته باشد به میزان مرخصی شخص متاهل اضافه می شود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اخبار نظام وظیفه به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

 

برای مشاوره در زمینه ازدواج در حین خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.